וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג במקום הראשון במזרח התיכון

ארגון התעופה הבינ"ל: נתב"ג במקום השני מבין שדות התעופה הקטנים. לאחרונה הורידה ארה"ב את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל

לאחר שרשויות התעופה באירופה ובארה"ב הזהירו מפני בעיות בטיחות תעופה בישראל, רשות שדות התעופה מפרסמת היום דירוג חיובי לנתב"ג.

ארגון שדות התעופה הבינלאומי (ACI) פרסם היום את דרוג שדות התעופה המובילים בסקר שביעות רצון לשנת 2008. לפי הדירוג, נמל התעופה בן גוריון ממוקם במקום הראשון בדרוג שדות התעופה במזרח התיכון ובמקום השני בדרוג שדות התעופה בעולם, שהיקף הפעילות השנתית בהם הוא 5-15 מליון נוסעים.

הדרוג מתבסס על תוצאות של כ-200,000 שאלוני שביעות רצון, הבודקים למעלה מ- 30 רכיבים שונים, שמילאו נוסעים ב-108 שדות תעופה ברחבי העולם בשנת 2008. בשנת 2008 עברו בנתב"ג מספר שיא של נוסעים- למעלה מ- 11 מליון נוסעים.

מצב בטיחות חמור

בניגוד לאופטימיות שעולה מהדירוג הנ"ל, לפני כשבועיים פורסם, כי מדינות אירופה הצטרפו לארה"ב, והזהירו מפני מצב בטיחות הטיסה החמור בישראל.

הסניף האירופי של חברות התעופה הסדירות, שלח אזהרה לאל על, ישראייר וארקיע לפיה עלולה להיאסר עליהן הטיסה בשמי אירופה.

כמו כן, רשות התעופה האמריקאית בסוף 2008 את רמת דירוג בטיחות הטיסה של ישראל לקטגוריה 2, שבה נמצאות מדינות עולם שלישי. בביקורת שעשתה ה-FAA לרשות התעופה האזרחית בישראל (רת"א) התברר כי אין לה מספיק פקחים ותקציבים לביצוע בדיקות בטיחות תקינות, אין נוהלי ביקורת מסודרים ואין חוק טיס המסדיר את כללי הבטיחות בישראל. נקבע כי רת"א אינה מסוגלת לעמוד במלוא המשימות של רשות תעופה אזרחית מודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully