וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי נותן רוח גבית לוול סטריט

יובל מעוז

10.3.2009 / 18:21

הנאסד"ק מתקן מעלה לאחר כמה ימי מימושים ומטפס ב-4.9%. ברננקי: לא פוסל יציאה מהמיתון בתוך שנה; לא ניתן למוסדות פיננסים לקרוס

עליות חדות נרשמות היום בוול סטריט לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נאם היום בוואשינגטון ואמר כי הממשל האמריקאי לא ייתן למוסדות הפיננסנים הגדולים בארה"ב לקרוס. בנוסף, דיווח של סיטי כי הוא צפוי לרשום רבעון ראשון טוב לאחר כשמונה רבעונים קשים, שולח איתות נוסף לשוק לאופטימיות מהמגזר הפיננסי.

דאו ג’ונס עולה ב-3.9% ל-6,683 נקודות, נאסד"ק מוסיף 4.9% ל-1,269 נקודות ו-S&P 500 עולה ב-4.5% ל-692 נקודות.

בורסות אסיה רשמו היום עליות שערים בהובלת המגזר הפיננסי, כשבראשו מניית HSBC בהונג קונג. הנפט עולה ב-1.2% ל-47.6 דולר לחבית.

סקר הכלכלנים של בלומברג צופה, כי שיעור האבטלה בארה"ב יגיע ל-9.4% השנה, ויישאר גבוה עד ל-2011. עם זאת, לפי סקר בלו צ'יפ, שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לעמוד על 8.6% השנה ועל 9.1% ב-2010. שיעור האבטלה בארה"ב הגיע ל-8.1% - הגבוה בתקופה של למעלה מ-25 שנה. לפי סקר בלומברג כלכלת ארה"ב צפויה לסגת ב-2.5% השנה.

מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, אמר כי ענקית הפיננסים חווה את הרבעון הטוב שלה מאז שנת 2007 - בה רשמה רווח. בחודשים ינואר ופברואר רשם הבנק הכנסה כוללת של 19 מיליארד דולר, לפני חישוב ביצוע מחיקות ערכים, לפי פנדיט.

סיטי רשמה חמישה רבעונים רצופים של הפסדים אשר הסתכמו בלמעלה מ-37.5 מיליארד דולר מאז שרשמה רווח ברבעון השלישי של 2007, שעמד על 2.2 מיליארד דולר. סיטי, שנחשבה לבנק הגדול בעולם לפי שווי שוק, חוותה ירידה מתמשכת במחיר המניה שלה, כאשר בשבוע החולף נגעה בשפל של כל הזמנים - פחות מדולר.

ג’נרל מוטורס וקרייזלר מבקשות סיוע נוסף של 22 מיליארד דולר ל-17.4 מיליארד דולר שקיבלו בדצמבר. צוות המשימה, שמינה הנשיא אובמה לסיוע לתעשיית המכוניות בארה"ב, נפגש אתמול בראשונה עם ראשי ועד עובדי התעשייה בארה"ב (UAW), ועם בכירי היצרניות ג'נרל מוטורס, GM וקרייזלר.

אינטל רכשה מוצרים ושירותים מישראל בהיקף של 785 מיליון דולר בכל 2008, לאחר שב-2007 הסתכמו רכישותיה ב-1.1 מיליארד דולר. אלביט מערכות תפרסם מחר את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008.

אורמת תעשיות, החברה האם של אורמת טכנולוגיות, דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון הרביעי. ירידת ערך בגין השקעתה במניית אופטי-קנדה ומחיקת השקעות נוספת בתיק ההשקעות מסוג אג"ח מובנות (ARS), הובילו את החברה לסיים את הרבעון בהפסד של 32 מיליון דולר - לעומת רווח של 53.8 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2007.

אלווריון, המתמחה בפיתוח מערכות WiMAX - תקשורת אלחוטית בפס רחב בטווח של עד 50 קילומטר - תפרוס רשת אלחוטית בבורקינה פאסו. היקף העסקה נאמד במספר מיליוני דולרים.

בסקירה שהוציא מריל לינץ' על חברות הסלולר הישראליות, צופה הבנק כי סלקום תניב תשואה טובה יותר מפרטנר ב-12 החודשים הקרובים. מריל לינץ חתך את ההמלצה לפרטנר ל"נייטרלי". "הטון מתוצאות הרבעון הרביעי העיד על זהירות ופסימיות", כותבים בבנק. מחיר היעד למניית החברה ב-12 החודשים הקרובים הוא 65 שקל - 13% מעל מחירה בשוק. שוויה ההוגן של המניה הוא 75 שקל אך במריל לינץ' מתקשים להאמין היא תשיג יעד זה בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully