וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה מזנקות

רונית דומקה

11.3.2009 / 8:49

אסיה מצטרפת לקפיצות שרושמות בורסות העולם. טוקיו עולה ב-4.2%, הונג קונג וסיאול מוסיפות 2.9%. מניות הפיננסים מובילות העלייה

לאחר שאתמול רשמו בורסות העולם את הזינוק החד ביותר השנה, מצטרפות בורסות אסיה למגמת העלייה העולמית. טוקיו מזנקת ב4.2%, הונג קונג וסיאול מוסיפות 2.9%. חלק מהבורסות רושמות עליות מתונות יותר – שנחאי מטפסת ב-1%, לאחר שממשלת סין דיווחה על כך שהעודף במאזן הסחר שלה ירד ל-4.8 מיליארד דולר. מדד ה-MSCI לשווקים מתפתחים באסיה עולה ב-3% בטוקיו, העלייה היומית החדה ביותר זה שלושה חודשים.

אמש סחפו מניות הפיננסים את וול סטריט ובורסות אירופה, לאחר שמנכ"ל בנק סיטי האמריקאי, ויקראם פנדיט, הצהיר כי הבנק חזר לרווחיות בחודשיים הראשונים של שנת 2009. לעליות החדות תרם גם נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, שאמר בוושינגטון כי הממשל האמריקאי לא ייתן למוסדות הפיננסים הגדולים בארה"ב לקרוס.

אופטימיות זו משפיעה הבוקר גם על מניות הפיננסים באסיה: מניית HSBC, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, עולה כעת ב-6% בהונג קונג, לאחר שמנכ"ל החברה באסיה אמר שביצועיה בחודש ינואר היו טובים מהמצופה. ביום שני צנחה מניית HSBC ב-24% בבורסת הונג קונג. מניית מיצובישי UFJ, הבנק היפני הגדול ביותר במונחי שווי שוק, עולה ב-6.8%, לאחר דיווחו של העיתון היפאני "יומיורי" היום, כי ממשלת יפאן עשויה להציע תוכנית כלכלית חדשה עוד החודש.

מניות הסחורות גם הן מטפסות בבורסות אסיה לאור העלייה, שנרשמה אמש במחירי המתכות בניו יורק. ניפון מינינג הולדינגס, יצרנית הנחושת הגדולה ביפן, עולה ב-4.2%. מניית טושיבה, יצרנית השבבים הגדולה ביפן, עולה ב-8.1% לאחר דיווחים בעיתונות היפנית, כי החברה צפויה לדווח על רווח תפעולי של כ-100 מיליארד ין לשנת הכספים הבאה, המסתיימת במארס 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully