וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני פשוט חכמה וסבלנית

דפנה פפר

11.3.2009 / 11:14

עם ממשלה שתלויה ברוב זעום ובמצב רוח של כל ח"כ, משק בצמיחה שלילית של 1.5% ובנקים מדממים, ציפי ליבני מהמרת נכון

בשקט, ללא עיתונות וצילצולים, מתקבל רושם שח"כ ציפי לבני נבונה ונועזת הרבה יותר מכפי שנדמה. היא סירבה לממשלת אחדות ובטחה בשלי יחימוביץ', ברוורמן, כבל, בן סימון, שלא יתנו לברק להצטרף לנתינהו את ליברמן ולהרחיב את בסיס הקואליציה הצרה. התעקשה על רוטציה וכצפוי נדחתה. אפשרה למופז לחלום על ממשלת אחדות, עד שחברי קדימה הבהירו לשאול מי הבוסית.

בעוד מספר ימים בנימין נתניהו יקים את ממשלתו הצרה. ברקע גואה בפריפריה גל מפוטרים ובנק ישראל מדבר על צמיחה שלילית של 1.5%. הבנקים ימחקו עוד מיליארדי שקלים בגלל חובות אבודים ותאגידי ענק כאפריקה ישראל, קבוצת דלק והחברה לישראל יציגו מאזנים מקיזי דם והפסדים. כמובן שלבנקים ולטייקונים יצטרף חלק הארי של העסקים בישראל והאבטלה תקפוץ לרמות של 8%-9% תוך חודשים.

העיתוי המזהיר להגדלת קצבאות

עופר עיני וחברו שרגא ברוש יצאו בהצהרות תוקפניות, ושר האוצר החדש, שיפעל תחת ביבי ימצא במגננה. הקצבאות לחרדים יצמחו פלאים, גם לקליטת עולים, שספק אם יגיעו, גם לעסקים קטנים שיחסרו ביטחנות יימצא כסף. קרנות מינוף יופעלו, להט מילולי כלכלי ישמע מצד הממשלה ומעת לעת יימצאו כספים להתנחלות חדשה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, לא יהיה אורח מבוקש בחלק מבירות העולם. שר התיירות החדש יהיה השביעי או השמיני בתוך 3 שנים. השר לביטחון פנים עלול להתעניין בחקירת ליברמן ובתו הפיננסרית, מיכל. היועץ המשפטי והפרקליטות עשויים לפתע להחליט שליברמן יעמוד לדין.

הבית היהודי ידרוש תקציב נוסף להגנת ישובי יהודה ושומרון והצבעה מיוחדת, לפיה רק רוב של 99 ח"כים יכול לאשר נסיגה מהגולן. מצידם שאסד יתעצבן וארדואן גם. החרדים ידרשו עוד תקציבים למקוואות, לישיבות, לחינוך תורני וח"כ ליצמן יתקע דיונים בוועדת הכספים כרצונו. אלי ישי יחזור על המנטרה שצריך להחריב את עזה. אפילו הרב עובדיה מסתייג מכך. תסריטים מוכרים לכולנו.

הכאוס קורא ללבני

יעברו כמה חודשים, גג חצי שנה, גם לביבי ימאס מהכאוס סביבו, קלינטון תנזוף, ההתעלמות מעזה לא תסייע, שלום כלכלי הוא רעיון נפלא, רק שיש משבר כלכלי בישראל ובעולם. הגירעון בתקציב יגיע ל- 50 מיליארד שקל ויותר וההכנסות ממיסים יפלו תהומה. כ'צלה או יעלון יביאו לביבי את הסעיף. אולי יהיו אלה החבר'ה של כהנא במסווה של ימין מתון.

ברקע לבני וחבורתה מסתובבים בעולם ומדברים עם כולם. מתקבלים באיסטנבול וגם בקהיר, בלונדון ובוושינגטון, והכל בנעימות יחסית. עוזי לנדאו ובני בגין יגידו שלבני פוגעת במדינה ופועלת נגד ממשלה שנבחרה כחוק על ידי העם. הפזמונים תמיד נשארים קבועים ומעצבנים. גם אלי ליבני יזמזם נגד אחותו. איש לא יתרגש.

ביבי יבין שהוא בדרך להתרסקות. מסביבו מהומה רבה. על סילבן הוא יכול להתגבר, על ארדן הוא ישתלט ודן מרידור תמיד היה מאופק. אבל מה עם קרא ורגב? ההיא מהטלוויזיה שמצווחת – ציפי חוטובלי? גילה גמליאל שמיללת? ולימור לבנתף, שנפשה יצאה לחינוך וממררת את ימיו. אפסו כוחותיו. בצר לו, ממש בפרוזדור ממול בכנסת, ציפי מסתובבת בבלייזר אופנתי. זה רק כמה כסאות בממשלה ואיזה מילמול על שתי מדינות לשני עמים, לא אסון. ואין הבדל בין יעלון למופז בביטחון. שניהם בעד להשמיד ולהפציץ.

הסבלנות של לבני יסודה בחוכמה. תנו לביבי לעבור גיהנום פוליטי, כלכלי, אנושי והוא ימהר לחבק את לבני. ימהר כבזק.


*ד"ר דפנה פפר, כלכלנית, המרכז ללימודים אקדמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully