וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרעון התקציבי יגיע ל-6%

מנכ"ל האוצר, ירום אריאב: גיוסי ההון יגדלו השנה ל-9.4 מיליארד דולר כדי לממן את הגרעון. נגייס בארה"ב, באירופה ובמזרח הרחוק

הגרעון התקציבי של ישראל עלול להגיע ל-6% מהתמ"ג השנה, וזה יצריך גיוס הון של המדינה בחו"ל, לראשונה מאז 2006 - כך אמר מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, בראיון לבלומברג.

הגרעון צפוי להיות הגדול ביותר מאז 1995, ואמור להישאר ברמה של עד 5.5% מהתמ"ג ב-2010. זאת, מאחר שההתכווצות הכלכלית גורמת לירידה בהכנסות ממסים.

תחזית זו תאלץ את האוצר להגדיל את ההלוואות שהמדינה תקח השנה, לרמה של 9.4 מיליארד דולר, לעומת הלוואות של 9.1 מיליארד דולר בשנה הקודמת.

ישראל תהיה חייבת לגייס כסף בחו"ל כדי להימנע מעליה בשיעורי הריבית, לאחר שבנק ישראל הוריד אותה לרמה של 0.75% והתחיל לרכוש אגרות חוב כדי להגביר את הנזילות במשק.

בריאיון המשותף עם רם בלניקוב, ראש אגף התקציבים, אריאב הוסיף כי "ידוע לנו שנגייס כסף בחו"ל - בארה"ב, אירופה וארולי במזרח הרחוק, אך לא החלטנו על התמהיל המדוייק. זהו אתגר גדול לממן את הגרעון".

חלק מהגיוסים יסתייעו ב-3.8 מיליארד דולר שנותרו למדינה מכספי הערבויות שקיבלה מארה"ב ב-2003. "ההכנסות ממסים לא יתאוששו באופן משמעותי ב-2010. המשבר יימשך גם בשנה הבאה ויש הפרש בין התאוששות הכלכלה לגידול בהכנסות ממסים" הוסיף אריאב.

"חילוקי דעות עם בנק ישראל"

לדברי אריאב, היו "חילוקי דעות" בין משרד האוצר והבנק המרכזי באשר למדיניות הכלכלית הרצוייה, אך לא הרחיב בנושא. הוא תמך בתכנית הבנק המרכזי לרכוש אגרות חוב בשוק, אך אמר כי משך הרכישה צריך להיות רק כל עוד נמשך המצב המשברי.

באשר לסוגיית המסים, אריאב אמר כי ניתן יהיה להוריד את שיעורי המסים רק אם יילקחו בחזרה פטורים ממס כדי לפצות על הירידה בהכנסות ממסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully