וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: מס הכנסה שלילי – שגיאה היסטורית

נשיא איגוד לשכות המסחר מגיב לתוכנית הכלכלית של בנק ישראל: זוהי לא תוכנית כלכלית אלא חיזוי המצב הכלכלי ואסופת הצעות

"זוהי לא תוכנית כלכלית להאצת הפעילות המשקית, אלא חיזוי המצב הכלכלי ואסופה של הצעות לסיוע. אין ספק, כי ההצעה להגדיל את הסיוע למובטלים חשובה ביותר, אך היא לא חלק מתוכנית רחבה לטיפול במובטלים ובפריפריה". כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בהתייחסו לתוכנית הכלכלית, שהוצגה אתמול על ידי בנק ישראל.

לין תקף את הצעת בנק ישראל להרחיב את מס ההכנסה השלילי לכל הארץ ואמר, כי איגוד לשכות המסחר התנגד מסורתית למס הכנסה שלילי, עוד מאז שהרעיון עלה בשנת 2005. "מס הכנסה שלילי הוא שגיאה היסטורית גורלית. מדובר במותג חברתי, שנולד כנגד עידן נתניהו כשר אוצר. במקום לעודד אנשים לצאת לעבוד, יוצרים תמריץ נגד יציאה לעבודה ובעד קצבאות ותמיכות, והופכים עובדים למקבלי קצבאות. אדם עובד צריך לקיים עצמו בכבוד ולא להיות נתמך קצבאות".

להערכתו, מערכת המיסים לא תוכל להתמודד עם הרחבת התוכנית לכל הארץ, לפיה כל עובד יצטרך להגיש דיווח מס אישי. מהלך כזה יצור פתח לדיווחים לא מדויקים וחלקיים.

לדעת לין, בתוכנית חסרה התייחסות לתחום אחריותו של בנק ישראל - הטיפול במצוקת האשראי אליו נקלע המגזר העסקי. "בנק ישראל ממשיך ומתעלם מהבעיות, שנוצרו כתוצאה מעצירת המימון החוץ בנקאי, שהעלולות לגרום לקריסת עסקים. דווקא מרכיב כמו הפקטורינג למימון עסקאות לכל רוחב המשק היה מעניק פתרון לעסקים רבים.

בהתייחסו להשקעה בתשתיות, לין מציע להקים צוות בינמשרדי אשר ידון בהשקעות בתשתיות בדגש על אזורי הפריפריה. "הצוות שיוקם ימפה את ההשקעות הדרושות בחלוקה לשניים: הראשון - השקעות בתשתיות מנימוקים אסטרטגיים לאומיים, ללא שיתוף במגזר העסקי. דוגמה לכך היא הצורך הדחוף בסלילית כביש דו מסלולי חדש לאילת, הכולל ארבעה נתיבים וגדר הפרדה. השני - השקעות בתשתיות בשיתוף המגזר העסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully