וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים אישרה את מכירת פרי גליל

עמירם כהן

11.3.2009 / 16:06

הממונה על ההגבלים הודיעה לבית המשפט המחוזי בחיפה, כי אישרה את מכירת החברה לזכי שלום ומשפחת קורפלי

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה לבעלי רשת המרכולים חצי חינם - משפחת קורפלי וזכי שלום - לרכוש את השליטה בתשלובת ויטה פרי הגליל מידי כונס הנכסים. ההודעה על האישור הועברה לבית המשפט המחוזי בחיפה שידון מחר בעתיד התשלובת.

על פי עסקת הרכישה, תרכוש חצי חינם את הפעילות העסקית של התשלובת ואת נכסיה (מפעלי החברה) כ"עסק חי" במצב של חדלות פירעון.

בהודעת הרשות נכתב, כי מתוך הכרה בחשיבות ובדחיפות הנושא, היא ביצעה בדיקה מהירה במיוחד, שארכה שבוע ימים בלבד. בבדיקה נמצא כי אין סיבה לחשש לחסימת אספקת תוצרת ממפעל פרי הגליל למתחרותיה של חצי חינם, בין היתר לאור פלח השוק הקטן של חצי חינם בשיווק הקמעוני (5.5%) וקיומו של יבוא מתחרה.

גורלו של ויטה פרי הגליל עדיין לא נקבע בשל המחלוקת על חלוקת התמורה שתיכנס לקופת הכינוס על ידי חצי חינם. התמורה הכוללת נאמדת ב-215 מיליון שקל, כ-82% מהיקף חוב התשלובת שלא ניתן לפירעון.

המכשול העיקרי הוא תביעתם של הנושים הלא מובטחים ("רגילים") - ספקים בעיקר - לקבל את אותם התנאים שהובטחו לחקלאים על ידי הבנקים - כלומר החזר מלוא החוב, או כמעט כולו, בפריסה לטווח קצר.

כמו כן קיימת תביעה של העובדים שאינם מאורגנים בהסתדרות, כגון זמניים ועובדי קבלן, לקבל את אותם התנאים שהובטחו לעובדים הקבועים. מנכ"ל חצי חינם זכי שלום, הבהיר לבית המשפט כי תנאי לקיום העסקה הוא שהמנהל המיוחד לתשלובת יציג בפניו הסכמים חתומים עם כלל הנושים וכלל העובדים. קבלת דרישות הנושים הלא מובטחים וכלל העובדים עשויה לפגוע בתמורה שיקבלו הבנקים מקופת הכינוס. חובה של התשלובת לבנקים מסתכם ב-147 מיליון שקל - כ-56% מהחוב שתשלובת אינה יכולה לשלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully