וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת הצופים פיטרה עובדת בהריון

עידו סולומון

12.3.2009 / 13:06

רכזת שבט עומר של התנועה, טוענת כי פוטרה במהלך המלחמה בדרום, לאחר שדיווחה למעסיקיה כי נכנסה להריון

השבוע, במשך שלושה ימים, עמדה טל וקסמן עם בטן הריונית של חודש שישי ושלט גדול סמוך למשרד הראשי של תנועת הנוער הצופים בשכונת יד אליהו בתל אביב. לתושבי השכונה שביקשו הסבר, היא סיפרה כי זהו צעד מחאה נגד פיטוריה מהתנועה במהלך מבצע עופרת יצוקה ועל אף הריונה.

באוגוסט 2008 החלה וקסמן לעבוד כמרכזת שבט "במדבר" של הצופים בעומר. היא נדרשה להיכנס לנעליים גדולות ולבצע תפקיד שאותו ביצעו בעבר שני אנשים. כחודשיים לאחר תחילת העבודה, גילתה וקסמן שהיא בהריון ומיהרה לדווח לממונים עליה. כמה ימים לאחר מכן היא נקראה לשיחה שבמהלכה הועלו, לראשונה מאז נכנסה לתפקיד, טענות על תפקודה והוקצבו לה שלושה שבועות להוכיח את התאמתה.

כשבוע לאחר מכן הודיעה וקסמן, כי לאור הבעיות בשבט וכפל התפקידים, התקופה הקצרה לא תספיק. אך זה לא עזר. היא נקראה לשיחה נוספת, שבה חזרה על הבעיות בשבט וביקשה עזרה. לטענתה, הניסיונות לא זכו להתייחסות של ממש ובסוף השיחה היא העלתה את האפשרות כי תשובץ לתפקיד חלופי, שאינו כרוך במשרה כפולה.

לאחר השיחה וקסמן חשה ברע ונזקקה לטיפול רפואי, בעקבותיו יצאה לחופשת מחלה בת שבוע. במהלך חופשת המחלה היא קיבלה מהצופים מכתב שהודיע על סיום העסקתה. וקסמן לא ויתרה. במכתב תשובה הודיעה על התנגדותה לפיטורים וחזרה לעבודה.

בסוף דצמבר, בעיצומה של הלחימה בעזה, היא קיבלה מכתב נוסף שבו הודיעו לה כי היא מושעית מתפקידה, וכי עקב המצב הביטחוני תתקיים עמה פגישה בהמשך. היא קיבלה תקופת ניסיון בת שבועיים נוספים, אבל בצופים לא המתינו לתומה. וקסמן קיבלה עוד מכתב פיטורים. הפעם היא דרשה שימוע. בקשתה נדחתה והיא נדרשה לפנות את הדירה שבה התגוררה בעומר תוך שישה ימים. לאחר דרישה נוספת מצדה, נערך לה שימוע שלא שינה את גזר הדין. בסוף ינואר קיבלה וקסמן את מכתב הפיטורים הסופי.

וקסמן לא הרימה ידיים. היא פנתה ללשכה המשפטית של נעמת. זו שלחה מכתב מפורט להנהלת הצופים שבו דרישה חד-משמעית להשיב את וקסמן לעבודה או לחלופין להמשיך לשלם את שכרה. באורח לא מפתיע, התגובה שהתקבלה היתה לאו גדול חתום בחתימת ידה של היועצת המשפטית של הצופים.

כצעד אחרון של יאוש, נסעה השבוע וקסמן לתל אביב כדי למחות. ביום השני יצאה אליה רכזת משאבי האנוש ואז זימנה אותה לשיחה קצרה שהוקדשה בעיקר לניסיונות להניא אותה מלהמשיך בהפגנת היחיד שמביכה את התנועה הערכית. רק ביום השלישי, כשגם TheMarker ביקש לקבל תשובות, נאותה הרכזת להקדיש שעה מזמנה לווקסמן ואף להגיע עמה לפשרה שלפיה תועסק בתפקיד אחר בתנועה עד תום הריונה.

תגובת הצופים: "תנועת הצופים וטל וקסמן הגיעו להסכמה על המשך דרכה של טל בתנועה. במסגרת הסכמה זו חתמה טל על מסמך שבו היא מצהירה כי אין לה טענות כלפי תנועת הצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully