וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה וקריירה – המאבק הנצחי

מיקה רוט אור

12.3.2009 / 15:55

המצב הכלכלי הבעייתי מחריף פי כמה את מאבקן של נשים רבות לשילוב קריירה וחיי משפחה. מה כדאי לעשות ועל מה אסור לוותר. מדריך

בעקבות שאלות רבות של נשים, הנתקלות בדילמה כיצד ניתן לשלב משפחה וקריירה, ולאור המצב הכלכלי הנוכחי, מצב של אי וודאות המשפיע על נשים רבות בהתנהלותן והתלבטותן בסוגיה זו, בחרתי להעלות מספר טיפים עיקריים להתנהלות ולעזרה בהתמודדות מול הקונפליקט הנצחי של נשים: משפחה וקריירה - ניתן לשלב? ואם כן – אז כיצד?

רבות יאמרו שהטיפים נהדרים, אך המצב הכלכלי הנוכחי, מחייב היצמדות למוכר ושמירה על מקום העבודה, וכי אין זה זמן מתאים להתחבטות בבעיות ובדילמות.

אולם, ניתן גם להסתכל על תקופת המיתון כהזדמנות – הזדמנות להחליט האם מה שאני עושה מספק אותי? האם אני שלמה איתו? לבחון את היעדים הרצויים- לדוגמא לבחון להיות הבוס של עצמך (מעבר לעצמאות) ולא לראות את התקופה כגורם מאיים ומפחיד שמשתק אותנו בקבלת ההחלטות.

יצירתיות וגמישות

להלן 10 טיפים לאימהות כיצד לשלב משפחה וקריירה:

1. חלוקה וניצול נכון של זמן - חשוב מאוד להחליט מראש על חלוקה וניצול הזמן שלי כאשת קריירה וכאימא ולהישאר נאמנה ושלמה עם ההחלטה הזאת, על מנת שאחר כך לא נהייה מתוסכלות מכך שהעבודה משתלטת על המשפחה ולהיפך – מצב שבו המשפחה וההורות לא נותנות מקום לביטוי ומימוש הקריירה.

2. תגמול על פי פרויקטים - במקצועות וענפים מסוימים (ניהול פרויקטים, מכירות ועוד) להציע לבוס לתגמל עפ"י פרויקטים ולא עפ"י שעות עבודה. אמהות יודעות לחלק את זמנן באופן יעיל ונכון (multitasking) ולכן הצעה למעסיק לשלם על פי תפוקת עבודה ולא על פי שעון העבודה, יכולה לדרבן את הבוס להעסיק נשים.

3. שימוש במעגלי אימהות- חלוקת תורנות עם אמהות מהגן, מביה"ס, שירותי עזרה התנדבותיים לאמהות ועוד.

4. יצירתיות - חשוב להיות יצירתיות ככל האפשר מול המעסיק ומקום העבודה, לדוגמא: לצאת מוקדם מספר פעמים בשבוע ומאוחר בשאר הימים או לעבוד יומיים עד מאוחר, יום עבודה מהבית, יום עבודה חלקי ויום עבודה בפגישות מול הלקוחות.

5. תמיכה מלאה ושת"פ עם בן הזוג והמשפחה: חלוקת ימים עם החמות בן הזוג וכו', ישנם מקומות עבודה, שעברו לשבוע עבודה מקוצר של 4 ימים, ואז ניתן להתחלק עם בן הזוג, שנמצא עם הילדים באותו היום, ואילו היא נמצאת עם הילדים ביום אחר.

6. מעורבות ארגונית: לאימהות יש בדרך כלל סגנון עבודה אופייני הכולל מחד, הגעה מוקדמת מאד לעבודה, מה שמאפשר להן לעבוד בשקט ומאידך, יציאה מוקדמת הביתה והמעטה במספר השעות הנוספות.

7. ליצור "נראות" ובולטות במקום העבודה - בגלל השעה הקשיחה, שבה עליהן לצאת הביתה, בשעות שבהן אימהות עובדות הן בתפוקה מכסימלית. הן לא מבזבזות זמן על שיחות מסדרון, גלישה באינטרנט, הפסקות עישון ארוכות או קידום עצמן בשיחות Networking (המאפיינות מנהלים גברים רבים). כל האמור לעיל מייצר מצב בו הנשים אינם מייצרות "נראות" בארגון, הן אינם מייחצנות את עשייתן ולא מתערות בפוליטיקה הארגונית.

פעולות אלו הן חלק מפיתוח ויישום אסטרטגי להשגת קידום והערכה בעבודה (מעבר להפגנת היכולת המקצועית בתפקיד) ולכן חשוב להפגין מעורבות גבוהה בעבודה: להתנדב למטלות, להשתתף בוועדות וכו'.

8. שיווק עצמי: לעדכן את הבוס אחת לכמה זמן בטלפון, מיילים וכו' על הישגים, התקדמויות, התפתחויות חיוביות בפרויקטים, מול לקוחות, סגירת עסקאות, מכירות. עדכונים במספרים, רווחים לחברה וכו'. להיות עם יד על הדופק, לדעת מה קורה במשרד, להתעדכן ולעדכן עובדים אחרים (גם ב-small talk וגם בשיווק האישי).

נשים, לעומת גברים, משתמשות פחות בקשרים העסקיים שלהן על מנת להתקדם ולהצליח במקום העבודה (נשים רבות מציינות, שלעיתים הן ימנעו מלפנות לבקשת עזרה כי "לא נעים לי" או "אני לא רוצה להכביד") וכשהן משתמשות בו זה נעשה בשביל לעזור למישהו אחר. אז הגיע הזמן לעזור לעצמך, ואף אחד לא יעשה זאת טוב כמוך.


הכותבת הינה יועצת שיווק ומאמנת אישית ועסקית,
המתמחה באימון קריירה ועסקים.

  • עוד באותו נושא:
  • מיקה רוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully