וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוד'יס הורידה את תחזית הדירוג לבנק הפועלים

יורם גביזון

12.3.2009 / 17:48

התחזית לפועלים ירדה מ"יציב" ל"שלילי". במקביל לכך הורידה גם את דירוג החוסן הפיננסי של לאומי ל-C מינוס מ-C

חברת הדירוג מוד'יס הורידה את תחזית הדירוג להפועלים מ"יציב" ל"שלילי". במקביל לכך הורידה מוד'יס גם את דירוג החוסן הפיננסי של לאומי ל-C מינוס מ-C.

מוד'יס אישררה את דירוג האשראי של פקדונות המט"ח לטווח ארוך של לאומי ואת דירוג האשראי של הפקדונות לזמן קצר. תחזית הדירוג הן של החוב המקומי לזמן ארוך, הן של פקדונות המט"ח והן של אומדן האשראי הבסיסי של הבנק נקבע כ"שלילי", בעוד שתחזית הדירוג של החוסן הפיננסי של הבנק נקבע כ"יציב".

לפני 9 ימים הודיע בנק הפועלים כי יסיים את הרבעון הרביעי של השנה בהפסד של 250 מיליון שקל - מדובר בהפסד המשקף תשואה שלילית על ההון של 7%-4% בשנת 2008 לעומת תחזית קודמת של הבנק לתשואה של 0%-2% בשנה זו.

ב-13 לאוקטובר העריך הבנק, כי יסיים את המחצית השנייה של 2008 ברווח של יותר ממיליארד שקל - אך בפועל הוא יסיים את המחצית עם רווח של פחות מ-200 מיליון שקל ועם הפסד שנתי של כ-780 מיליון שקל.

מודי'ס הסבירה את הורדת תחזית הדירוג בחששות הגוברים לחוסנו הפיננסי של הבנק כתוצאה מההתדרדרות במצב הכלכלי בישראל שעלול להוביל לשעור הפרשות גבוה מבעבר לחובות מסופקים, המשבר הפיננסי שגורם לירידות בשוקי ההון ויגרום להפרשות נוספות לירידת ערך השקעותיו של הבנק בנכסים פיננסיים, בירידה ברווחיות כתוצאה מעליה בעלות האשראי וירידה בערך נכסים וכתוצאה מירידה בריביית הנומינלית.

גורם נוסף להורדת תחזית הדירוג הוא החשיפה הגבוהה יחסית של הבנק למגזרים שלהערכת מוד'יס יעמדו בלחץ פיננסי ניכר כתוצאה מהשפל הכלכלי כמו בנייה ותיירות.

מוד'יס מעריכה שרווחיות נמוכה תגביל את יכולתו של הבנק לספוג הפרשות בתקופה שבה עלויות האשראי גדלות. מודי'ס ערכה מבחנים ליכולתו של הבנק לעמוד בלחץ פיננסי והגיעה למסקנה שהרווח הנקי ורמת הלימות ההון של הבנק יעמדו תחת לחץ ברבעונים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully