וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני צה"ל מוזמנים לגלוש

עירית רוזנבלום

14.3.2009 / 9:15

אחרי האטה בהזמנות וביטולים בתקופת מבצע עופרת יצוקה, חזרו הישראלים להזמין חופשות סקי ברחבי אירופה בפברואר ובמארס

המשבר הכלכלי והמצב הביטחוני אינם עוצרים את חובבי הסקי הישראלים: לאחר האטה בהזמנות וביטולים בתקופת מבצע עופרת יצוקה בינואר, חזרו הישראלים להזמין חופשות סקי בפברואר, ואף ביתר שאת במארס. לפי הערכה של אופיר טורס, במארס 2009 נרשמה עלייה של כ-15% ביציאות של ישראלים לחופשות סקי לעומת התקופה המקבילה ב-2008. בנוסף, חג פורים שחל השבוע התאפיין בריבוי חופשות סקי משפחתיות, כפי שהיה בשנים עברו.

ענף חופשות הסקי נחשב לתחום יציב בדרך כלל בתעשיית התיירות. ואולם גיוס המילואים בשל הלחימה בעזה בינואר והפיטורים הנרחבים בענף ההיי-טק ובענפים אחרים במשק איימו גם על בועה תיירותית זו. ההערכות הן כי מדי שנה יוצאים לחופשות סקי 30-40 אלף ישראלים.

לדברי נטלי הראל, מנהלת מחלקת סקי באופיר טורס, למרות העלייה בביקוש לחופשות סקי בחודשיים האחרונים ניכר שינוי מסוים השנה לעומת שנים קודמות. "בדרך כלל פברואר נחשב לחודש המבוקש ביותר לחופשות סקי, ובו גם המחירים גבוהים יותר", אמרה. "השנה, מארס הוא החודש המבוקש יותר - ובהתאם, המחירים בו גבוהים יותר מבפברואר".

חופשה למשוגעים בלבד?

גורם נוסף שהשפיע על דחיקתה של עונת הסקי לפברואר ולמארס הוא ריבוי השלגים באירופה בחורף הנוכחי, מה שמאפשר לגלוש במארס ואפילו באפריל. ואכן, לדברי הראל, השנה נרשמו הזמנות לחופשות סקי גם באפריל, תופעה שלא היתה רווחת במיוחד בשנים קודמות.

גם בקלאב מד מדווחים על עלייה בהזמנות לחופשות סקי. לדברי סאבין סיטרוק, מנהלת השיווק של קלאב מד ישראל, בתקופת מבצע עופרת יצוקה היתה האטה בהזמנות ונרשמו ביטולים. ואולם מיד לאחריו נרשם גידול בהזמנות - ועד כה היתה עונת הסקי בחברה טובה מבשנה שעברה.

לטענת רונן כץ, מנכ"ל חברת תיירות הסקי SkiDeal, חופשת סקי מיועדת ל"משוגעים לדבר" - אנשים שעם סיום חופשתם כבר מתחילים לתכנן את החופשה הבאה. לכן, לדבריו, הענף לא ספג פגיעה כתוצאה מהמשבר, ואף נרשמה עלייה במספר ההזמנות בחברה. עם זאת, לדברי כץ, השפעת המיתון על ענף הסקי באה לידי ביטוי בהתרחקות ממועדוני סקי יוקרתיים, ובמעבר מחבילות "הכל כלול" לחבילות הכוללות לינה במלונות 3 ו-4 כוכבים במתכונת של חצי פנסיון.

דורון איטלסון, מנהל רשת החנויות סקי פס, מעיד כי בחודשים האחרונים של 2008 ובינואר 2009 נרשמה ירידה של 20%-50% במכירות הרשת. עם זאת, הוא מספר על עלייה במכירות בפברואר ובמארס. "סקי זו התמכרות", הוא מסביר, "והתמכרות לא מפסיקים גם בתקופת משבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully