וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה במו"מ למכירת קניון רמת אביב

מיכאל רוכוורגר

15.3.2009 / 8:52

לבייב מנסה למממש: במו"מ עם ליאורה עופר למכירת חלקו בקניון רמת אביב לפי שווי של 1.5 מיליארד ש' ואת קניון סביונים תמורת 200 מיליון ש'

אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, ממשיכה בנסיונות ההנזלה בכדי לשרת את החוב שלה בהיקף של מיליארדי שקלים. במהלך שבוע שעבר חזרה אפריקה נכסים שוב לשולחן המשא ומתן לגבי מכירת קניון רמת אביב וקניון סביונים ביהוד.

כעת המגעים מתנהלים מול חברת עופר נכסים הפרטית, שבשליטת יולי עופר. מטעם עופר נכסים מנהלים את המגעים ליאורה עופר - יו"ר עופר נכסים ובתו של יולי עופר, ואבי לוי מנכ"ל החברה.

הצדדים דנים במכירת חלקה של אפריקה בקניון רמת אביב (73.4%) לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל ואת קניון סביונים, תמורת כ-200 מיליון שקל. קניון רמת אביב רשום בספרי אפריקה, נכון לסוף ספטמבר 2008, בשווי של כ-1.5 מיליארד שקל, וכנגדו יש התחייבות של 327.8 מיליון שקל.

העסקה, במידה שתתבצע, תיעשה באמצעות חברת מליסרון הציבורית שבשליטת עופר נכסים, הנהנית מקופת מזומנים דשנה ומחזיקה בבעלותה את קניון הקריון, וכן ב-25% מקניון רננים ברעננה.

לאור ניסיון העבר של אפריקה בהפסקת המגעים למכירת קניון רמת אביב לקבוצת עזריאלי ולגופים אחרים, אין ודאות כי אכן המגעים יבשילו לכדי עסקה מחייבת. עם זאת, על פי הגורמים המקורבים למגעים, נראה כי הפעם ישנן כוונות רציניות מצדה של ליאורה עופר, המעוניינת להגדיל בצורה משמעותית את פעילותה של מליסרון.

בשבוע שעבר נודע כי אפריקה ישראל, שתסיים את 2008 בהפסד עתק של 4.7 מיליארד שקל, היתה מצויה במגעים עם בנק לאומי על מימון מחדש לקניון רמת אביב (73.4%). על פי ההסכם הצפוי עם לאומי, תמורת קו אשראי של כ-400 מיליון שקל תשעבד אפריקה ללאומי את מלוא אחזקותיה בקניון. אולם הסכם זה טרם נחתם, ובמידה והמגעים עם עופר נכסים יקודמו לא ברור אם בכלל ייחתם.

ממליסרון נמסר בתגובה, כי "החברה בוחנת כל העת הזדמנויות עסקיות בליבת העסקים שלה". מאפריקה ישראל נמסר בתגובה: "בהיותה חברת השקעות יזמית מקבלת החברה מעת לעת פניות לרכישת נכסיה בארץ ובעולם. אם וכאשר יהיה על מה לדווח החברה תדווח כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully