וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע שני להתבצרות עובדי עוף העמק

אל העובדים המתבצרים והפוליטיקאים, שבאים לתמוך ולהצטלם, הצטרפו ילדי העובדים, שנהנו מפעילויות והפגינו עם הוריהם

אחמד עבאס

(צילום: אחמד עבאס, עריכת וידאו וקריינות: ענק ברק)

אל שורת הפוליטיקאים, שמגיעים לחזק את ידיי המתבצרים במפעל עוף העמק, הצטרפו היום גם ילדי העובדים, שלצד הפגנה עם הוריהם, נהנו מפעילויות ג'ימבורי והפעלות שארגנו עבורם חברי הנוער העובד והלומד.

עובדי עוף העמק מתבצרים זה השבוע השני במפעל, לאחר שההנהלה הודיעה על סגירתו. למרות התעניינות מספר גורמים, עדיין אין רוכש למפעל, שחובותיו לבנקים מוערכים בעשרות מילוני שקלים.

רמי לוי במגעים לרכישת המפעל

בעלי עוף העמק מנהלים מגעים מתקדמים עם רמי לוי לרכישת המשחטה; ארבעה יזמים נוספים במגעים עם הבעלים לרכישת המשחטה - כך אמרו מקורות בקיבוצי עמק יזרעאל ל-TheMarker.

העובדים מחו בצורות שונות בימים האחרונים, מאחר שלא נמצא למפעל קונה. עוף העמק, שביצע בעבר מהלכי פיטורים וכיום מועסקים בו 200 עובדים, לא הצליח בשנים האחרונות להגיע לרווח תפעולי. המפעל חייב לספקים ולנושים שונים 20 מיליון שקל, ועוד 3.2 מיליון שקל לבנק הבינלאומי.

חברת עוף העמק היא משחטת עופות השייכת לאגודה שיתופית של משקי עמק יזרעאל. החברה, שבעבר מכרה את מוצריה לתנובה ולטיב טעם, חתמה לפני שמונה חודשים על הסכם שותפות עם חברת בעלי כנף שבבאר טוביה ופתחה חברה חדשה בשם עוף טבע העמק. בנובמבר 2008 נקלעה החברה לקשיים, בשל המשבר הכלכלי וככל הנראה גם מחדלי ניהול. לפני כמה ימים הופסק הייצור במפעל. מועצת רמת ישי, שבה נמצא המפעל, ניהלה מאבק לסגירתו או להעתקתו אל מחוץ ליישוב, בטענה כי מדובר במטרד סביבתי.

שוקי עוגן, יו"ר עוף העמק, אמר באחרונה כי לחברה אין אפשרות להסדיר את החובות אליהם נקלעה. לדבריו, בעלי החברה ניסו פתרונות שונים כדי להביא אל החברה לאיזון, אך המאמצים נכשלו. "זו משחטה שמייצרת ומוכרת ובכל זאת נמצאת בהפסדים", אמר עוגן.

"יש חודשים שבהם ההפסדים נובעים ממבנה השוק. בתקופות אלה כל המשחטות מפסידות, אך הן מצליחות להתאזן לקראת החגים. עוף העמק לא הצליחה לחזור לאיזון כי היא קטנה מדי".

  • עוד באותו נושא:
  • עוף העמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully