וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגידול בהפסד נובע מתיק ני"ע ומהחברה לישראל"

שרון שפורר

16.3.2009 / 10:51

המשנה למנכ"ל בנק לאומי: "בחודש האחרון לא קרו דברים טובים והחלטנו לשתף את הציבור"

אזהרת הרווח השנייה בתוך חודש של בנק לאומי, שבה הוא צופה כי ההפסד ברבעון הרביעי יהיה גבוה במאות מיליוני שקלים משצפה במקור, נובעת בעיקר מירידות בתיקי ניירות הערך ומהאחזקה בחברה לישראל. כך הסביר הבוקר זאב נהרי, המשנה למנכ"ל בנק לאומי.

"ההערכות שלנו לפני כחודש היו ראשוניות בלבד. בחודש האחרון לא קרו דברים טובים, והחלטנו לשתף את הציבור. קיבלנו נתונים מעודכנים על תיק ניירות הערך שלנו ולכך הצטרפה גם אזהרת רווח של חברת בז"ן, שבשליטת החברה לישראל בה אנחנו מחזיקים, אזהרה שלא ידענו עליה לפני כחודש, ולכן לא נלקחה בחשבון באזהרה הראשונה שפירסמנו. ראינו את ההתרחשויות בכי"ל, בצים ובבז"ן כמו כל אחד אחר - ולכן עידכנו את האומדנים".

עוד הסביר המשנה למנכ"ל בנק לאומי, כי הפסדים מסוימים שנוצרו בתיק ניירות הערך אחרי תום דצמבר נלקחו בחשבון, וחלק מההפסדים שנצברו יועברו לרווח והפסד. נהרי הסביר, כי הירידות בקרן ההון, המוגדרות כזמניות בבנק, יהיו נמוכות ברבעון הרביעי מאשר ברבעון השלישי, בין היתר, מפני שחלק מההפסדים הזמניים מוכרים כקבועים ועוברים לדו"ח הרווח והפסד.

לדברי נהרי, עדכון ההפסד אינו נובע מתיק האשראי של הבנק: "בנוגע להפרשות בתיק האשראי אין שינוי. מדובר בנתונים שתלויים רק בנו ולא בהערכות חיצוניות כמו בתיקי ניירות הערך, ולכן הם היו מדויקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully