וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קומברס: נפטר 360 עובדים

ניר צליק

16.3.2009 / 15:55

מנכ"ל החברה: "אנחנו מצפים לראות האטה בעסקי החברה השנה". 100 מהעובדם שיפוטרו - בישראל

"אנחנו מצפים לראות האטה בעסקי החברה השנה" - כך כתב אנדרי דהן, מנכ"ל קומברס, במכתב לעובדי החברה. דהן הוסיף, כי זו הסיבה העיקרית לכך שהחברה החליטה לקצץ את כוח האדם בכ-8%.

קומברס מעסיקה כ-4,500 עובדים, כך שסבב הפיטורים הנוכחי מונה כ-360 עובדים לערך, מתוכם צפויים להיות מפוטרים בישראל מעל 100 עובדים.

בנוסף, כתב דהן בנוגע להתקדמות החקירה בנוגע לפרשת התארוך לאחור שמונעת מהחברה לפרסם דו"חות רבעוניים מזה כשלוש שנים, כי החברה עדיין בוחנת את העניין ולא סיפק תאריך לסיום החקירה.

בטופס שצורף למכתב נכתב כי החברה הוציאה על החקירה כ-70מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-31 בינואר. קומברס אינה מפרסמת דו"חות כספיים מבוקרים מאז מארס 2006 כתוצאה מפרשת הבקדייטינג.

בספטמבר 2007 העריכה החברה, כי תסיים לערוך מחדש את הדו"חות הכספיים הישנים שלה עד סוף ינואר 2008, אולם בסוף 2007 הודיעה החברה כי היא דוחה את פרסום הדו"חות הכספיים ההיסטוריים שלה שנבדקים מחדש למועד לא ידוע.

בעקבות חשיפת הפרשה, נמלט מנכ"ל ומייסד החברה קובי אלכסנדר מארה"ב באמצע 2006, זמן קצר לפני שהוגש נגדו כתב אישום פלילי הכולל 35 סעיפים, אולם נעצר כחודשיים לאחר מכן בנמיביה בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציא כנגדו האינטרפול. מאז, דוחה אלכסנדר את מועד הדיון בבקשת ההסגרה בכל פעם מחדש.

תצהיר כלכלי

בנוסף למכתבו של דהן, סיפקה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית תצהיר על מצבה הכלכלי הנוכחי. נכון לסוף ינואר החזיקה החברה במזומן, שווי מזומן והפקדות בבנקים של כ-1.3 מיליארד דולר. החברה גם מודה, כי היא מצפה למחוק השעה של 200 מיליארד דולר ב-ARS שעשתה, ששווה כעת כ-100 אלף דולר בלבד.

בדו"חות השנה שעברה עדיין גילתה החברה אופטימיות בנוגע ליכולתה לקבל חלק מההשקעה חזרה. ARS הוא סוג של איגרת חוב שמונפקת לטווח ארוך של 40-10 שנה על ידי חברות, רשויות מקומיות, מוסדות וחברות כרטיסי אשראי, אך הריבית עליו משתנה ונקבעת במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות.

ה-ARS מספק נזילות לחברות שמאגחות תזרימי מזומנים, למשל מעסקות בכרטיסי אשראי, הלוואות דיור לסטודנטים ותשלומים לרשויות מקומיות, ומדורגות בדירוגים גבוהים של AAA. לכאורה, מדובר במכשיר פיננסי לטווח ארוך, אך הטווח לפידיון שלו נקבע על פי התדירות שבה נקבעת הריבית עליו.

מנגנון קביעת הריבית מאפשר למחזיקים באיגרת ולמעוניינים לרכוש אותה למסור את הריבית שהם דורשים על האיגרת. אם הריבית שהציעו נמוכה או שווה לריבית הסגירה של המכרז, הם ירכשו את האיגרת או ימשיכו להחזיק בה, ואם הריבית שהציעו גבוהה מריבית המכרז, לא תתקבל הצעתם והם ימכרו את האיגרת בערכה הנקוב לזוכים במכרז.

המכשיר הפיננסי, שפותח בסוף שנות ה-80, נהנה מנזילות גבוהה, אך בקיץ 2007 בוטלו מכרזי ריבית משום שהיקף הביקושים היה נמוך משמעותית מהכמות שהוצעה ומשום שלמנפיק ה-ARS ולבנקאי שהיה המתווך בהנפקה לא היתה התחייבות פורמלית לעשות שוק במכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully