וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נכנס ב-AIG

סוכנויות הידיעות

16.3.2009 / 19:49

נשיא ארה"ב יצא בחריפות נגד כוונת החברה לחלק בונוסים בגובה 165 מיליון דולר. הורה לשר האוצר גייתנר לבחון את כל הערוצים המשפטיים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יצא היום בחריפות נגד כוונת חברת הביטוח AIG לחלק בונוסים בסך 165 מיליון דולר לעובדי חטיבת המוצרים הפיננסיים, אשר כמעט הובילה את החברה לפשיטת רגל. אובמה הודיע על כוונתו לפעול למניעת חלוקת הבונוסים.

"קשה להבין כיצד סוחרי נגזרים ב-AIG יהיו זכאים לבונוסים כלשהם, לא כל שכן בונוסים בהיקף של 165 מיליון דולר", אמר אובמה. "כיצד הם יכולים להצדיק את הצעד השערורייתי הזה כאשר משלמי המסים מימנו את הצלת החברה?", הוסיף.

"התאגיד הזה נקלע לבעיות פיננסיות בגלל חוסר אחריות ותאוות בצע", אמר אובמה, אשר ציין כי ביקש משר האוצר האמריקאי, טים גייתנר, לבדוק את "כל הערוצים המשפטיים האפשריים כדי למנוע חלוקת בונוסים על חשבון משלמי המסים".

AIG, אשר קיבלה סיוע בסך 175 מיליארד דולר מהממשל בארה"ב, דיווחה החודש על הפסד של 61.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008 - ההפסד הרבעוני הגדול בהיסטוריה של חברה. עם זאת, הדבר לא מנע מהחברה להחליט על חלוקת בונוסים בסך 165 מיליון לעובדי חטיבת המוצרים הפיננסיים, מתוך בונוסים כוללים של 450 מיליון דולר שבכוונתה לחלק לעובדים החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully