וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב לא יצטרך לפתוח את החניון בשבת

רוית הכט

17.3.2009 / 15:57

התקבל ערעור אפריקה ישראל נגד ההחלטה לאלץ אותה לפתוח את החניון שבבניין אפריקה ישראל גם בשבתות ובחגים, כתנאי לקבלת היתר לבניית קומות נוספות

אפריקה ישראל לא תחויב לפתוח את החניון שבבעלותה בבניין אפריקה ישראל ברחוב אחד העם בת"א, כתנאי לאישור העירייה להוסיף קומות בבניין. כך קבעה ועדת הערר, שדנה בערעור החברה.

אפריקה ישראל הקימה את הבניין לפני שבע שנים, לפי תוכנית שאושרה ב-1996. בתוך הבניין נבנה חניון תת קרקעי, הכולל 324 מקומות חנייה. בשנת 2001 ביקשה החברה היתר בנייה לתוספת קומות בבניין. תחשיב מספר מקומות החנייה הצביע על חוסר של 77 מקומות בחניון הקיים.

בתגובה לפנייתה, החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת"א, "לאשר את הבקשה לתוספת קומות בתנאי הקצעת לפחות 50% ממקומות החנייה שבפרויקט, שיהיו פתוחים לציבור על פי התנאים של תושבי ת"א, בשעות הערב ובשתות וזאת בנוסף לתשלום כופר החנייה עבור 77 מקומות חנייה".

על אף חוות דעתה של היועצת המשפטית של הוועדה לפיה, "הוועדה לא יכולה לחייב את היזם, שהינו יהודי חרדי, להפעיל את החניון בשבתות ובחגים", החליטה הוועדה כי החניון יופעל על ידי "החברה העירונית שתקבל את המפתח שעה אחת לפני כניסת השבת/חג ותחזיר אותו לחברת אפריקה ישראל שעה אחרי יציאת השבת/חג".

בעקבות הערר שהגישה אפריקה ישראל נדחתה ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully