וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריימר נוקם בג'ון סטיוארט

נמרוד הלפרן

17.3.2009 / 18:02

משחק מחשב חדש מאפשר לגולשים לירות על ג'ון סטיאורט באמצעות ראשו של פרשן CNBC, ג'ים קריימר, כנקה על השפלתו בתוכנית

אתר החדשות הכלכליות thebigmoney.com, השייך לקבוצת אתרי החדשות סלייט, השיק משחק מחשב מקוון חדש שגיבורו הוא פרשן ההשקעות של רשת CNBC, ג'ים קריימר. זאת על רקע הביקורת קשה שספג קריימר בשבועות החולפים, במסגרת הויכוח הציבורי המתלהט בארה"ב סביב האופן בו סיקרה התקשורת הכלכלית את מגזר הפיננסים לפני המשבר ובמהלכו.

שיאו של ויכוח זה נרשם ביום חמישי האחרון, עם הופעתו של קריימר בראיון בתוכנית הטלוויזיה "The Daily Show" של ג'ון סטיוארט, אשר במהלכו ספג ביקורת על חלקו בהטעיית המשקיעים והציבור ביחס למצב מגזר הפיננסים.

במשחק המחשב החדש, Jim Cramer's Crashsteroids - המבוסס על משחק המחשב הוותיק אסטרואידים (asteroids) - נדרשים השחקנים להזיז את ראשו של קריימר, ולירות באמצעותו - תוך השמעת פקודות קנייה (Buy!) - על דמויות הולכות ומתקרבות בשלל צורות, בהן ראשו של ג'ון סטיוארט וראש של דוב (המסמל שוק דובי).

הופעתו של קריימר בתוכנית "דיילי שאו" בשבוע שעבר באה לאחר שבאחרונה יצא סטיוארט בחריפות נגד התפקיד שמילאה התקשורת הכלכלית בארה"ב ביצירת הבועה, שהובילה למשבר הנוכחי. סטיוארט טען בתוכניתו כי המגישים ברשת חדשות הפיננסים CNBC, הטעו את אזרחי ארה"ב בכך שלא חשפו בפני הציבור מידע על התנהלות המגזר הפיננסי. בכך, לדבריו, הם מעלו בתפקידם העיתונאי ופגעו בחסכונותיהם של אמריקאים רבים.

העימות בין סטיוארט לקריימר החל לפני שבועיים כשמגיש ה"דיילי שאו" הגיב לדבריו של פרשן כלכלי אחר של רשת CNBC, ריק סנטלי, אשר אמר בשידור חי כי אין מקום לסיוע ממשלתי לבעלי בתים שלא מצליחים לפרוע משכנתאות שנטלו, וכינה אותם "לוזרים". סטיוארט תקף חזרה את סנטלי ואת CNBC, בקטע סאטירי בו הוא הראה את סדרת תחזיות כושלות ועצות גרועות שנתנו פרשני הרשת במהלך המשבר. סנטלי היה אמור להופיע בתוכנית של סטיוארט בתחילת שבוע שעבר כדי להגיב על הטענות, אולם החליט לבטל את השתתפותו בתוכנית ברגע האחרון.

עם זאת, בניגוד לסנטלי, קריימר החליט לא לשתוק, ותקף את סטיוארט בחזרה במספר הזדמנויות בראיונות ומאמרים בתקשורת הפיננסית. זאת לאחר שסטיוארט הציג בתוכניתו מספר קטעים מתוכניתו של קריימר, "מד מאני" (Mad Money), בהם נראה קריימר ממליץ למשקיעים, בין השאר, לקנות מניות של בר סטרנס זמן קצר לפני התמוטטות בנק ההשקעות.

שיאו של העימות בין סטיוארט לקריימר הגיע כאמור לשיאו ביום חמישי האחרון כאשר קריימר התארח בתוכנית של סטיוארט. במהלך הראיון טען סטיוארט כי חמדנותם של משקיעים ספקולנטים מהסוג שמעודד קריימר, ומינוף יתר, גרמו למשבר הכלכלי החריף בארה"ב, וכי תהליך זה התרחש בידיעתה ועידודה של תקשורת הפיננסים בארה"ב, ובכלל זה CNBC.

"אתם ידעתם מה בנקים עושים ועודדתם את זה במשך חודשים. במקרה הטוב זה היה חוסר כנות ובמקרה הרע זה היה שותפות לפשע", הטיח סטיוארט בקריימר. קריימר, הידוע בסגנונו מלא הביטחון והססגוני בתוכנית הטלוויזיה שלו, לא הצליח לענות על טענותיו של סטיוארט ומספר פעמים במהלך הראיון קולו נשמע סדוק. בהמשך גם הציג סטיוארט גם את הקטעים מראיון שנערך עם קריימר בשנת 2006, בו הוא למעשה מודה בהרצת מניות בתקופה בה שימש כמנהל גידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully