וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בירידות קלות

נתן שבע

18.3.2009 / 16:45

לאחר יום שהתאפיין בעליות שערים, שינתה הבורסה מגמה, לקראת סגירת המסחר. לאומי המשיכה לעלות במחזור ער

לאחר מגמה חיובית לאורך כל יום המסחר, שינתה הבורסה מגמה לקראת הסגירה, בהשפעת הפתיחה השלילית של וול סטריט. מדד ת"א 25 סגר בירידה של 0.2% לרמה של 672 נקודות, מדד ת"א 100 השיל 0.11% לרמה של 607 נקודות. מדד התל טק תל טק רשם ירידה מזערית של 0.01%.

"אני מעריך, על פי מודלים, שמתבססים על 200 שנים, שנתחיל לצאת מהמיתון רק ברבעון הראשון של 2010", אמר אתמול הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, שלמה מעוז, בוועידת היועצים של TheMarker. רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות ציין כי רמת הסיכון במניות ממשיכה להיות מאוד גבוהה למרות הירידות החדות. "השקעה במניות מתאימה רק לטווח ארוך. שווקים מתעוררים לא רלוונטיים כיום כאפיק השקעה ולא מומלצים. כדאי להשקיע באג"חים צמודים ושקליים".

האנלסיטים צופים כי גם הרבעון השני של כי"ל צפוי להיות חלש על רקע הקפאון בשוק הדשנים. אתמול טיפסו מניות הדשנים בארה"ב בשיעור של עד 2% והן מושכות את המניה לעלייה דומה.

מניות הבנקים הובילו את העליות בבורסה וריכזו את מחזורי המסחר הגבוהים ביותר. לאומי עלתה כבר השבוע ב-5% והיום רשמה עלייה של 1.5%.

בזק רכזה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה ואבדה בסופו של יום 3%. על פי ההערכות, המחזור הגבוה בבורסה והירידות במניה נובעות מההיערכות לקראת האפשרות של העובדים לממש אופציות שהבשילו של החברה בשבוע הבא.

זרם הדו"חות הכספיים עשוי להסתיים בעוד שבועיים, כאשר מרבית החברות הגדולות יפרסמו את הדו"חות הכספיים שלהם בימים האחרונים של החודש. חברת חיפושי הגז והנפט, ישראמקו, הפסידה 170 מיליון שקל בעקבות השקעות של תיק ני"ע בשנה שעברה. עוד הודיעה אתמול ברן על אזהרת רווח לשנת 2008 בו תפסיד 37-33 מיליון שקל.

מדד הנדל"ן ירד ב-0.3%. מירלנד שבשליטת כלכלית ירושלים , דרבן (0.0% , 49.4) ומבני תעשייה שנסחרת בלונדון ואגרות החוב שלה נסחרות בישראל, הפסידו 104 מיליון דולר ב-2008. מבני תעשייה ירדה ב-0.4% ואילו כלכלית ודרבן עלו ב-0.7% ו-2.5% בהתאמה.

מבין המניות הקטנות בלטה מניית טמבור, שזינקה ב-15%, לאור הצעת הרכש המלאה שפירסמה גרנית למניות החברה במחיר של 2.84 שקל – פרמיה של 9% על המחיר בשוק. טמבור סגרה את הפער וקופצת מעבר למחיר בהצעת הרכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully