וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: ניאלץ את בכירי AIG להחזיר את הבונוסים

גייטנר במכתב למנהיגי הקונגרס: ננכה את בונוסים מחבילת הסיוע. הקונגרס עשוי להדיח את מנכ"ל AIG, שינסה להסביר בפניהם את חלוקת הבונוסים

הסערה סביב הבונוסים של בכירי ענקית הביטוח AIG מסרבת לדעוך. שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, כתב אתמול במכתב למנהיגי הקונגרס כי "משרד האוצר יאלץ את AIG להחזיר את כספי הבונוסים". בנוסף הבטיח גייטנר, כי משרד האוצר ינכה את כספי הבונוסים מחבילת הסיוע בסך 30 מיליון דולר שאישר בתחילת החודש ל-AIG.

כזכור ענקית הביטוח הנמצאת על סף פשיטת רגל, אמורה לקבל את חבילת סיוע, לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 61.7 מיליארד דולר – ההפסד הגדול ביותר שרשמה אי פעם חברה אמריקאית. עד כה קבילה החברה סיוע בגובה 173 מיליארד דולר בתמורה ל-80% ממניותיה.

" נמשיך במאמצינו לפתור את הבעיות הקשורות לעתידה של AIG באופן שיפחית את הסיכונים למערכת הפיננסית שלנו ויקטין את ההפסדים שיספגו משלמי המסים, ונחקור כל אמצעי שיוכל להאיץ את התהליך הזה", אמר גייתנר.

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, אמר אתמול כי יוציא צווי זימון לבכירי AIG, בדרישה שיספקו מידע בנוגע לזהותם של מקבלי הבונוסים, בעוד שנשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לגייתנר למצות כל אפשרות משפטית וחוקית כדי למנוע את חלוקתם.

מנכ"ל AIG, אדוארד לידי, צפוי להופיע היום בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי ולהסביר את המניע להחלטת החברה להעניק בונוסים לעובדי החטיבה. בקונגרס מעריכים כי לידי עשוי לאבד את משרתו בעקבות פרשת הבונוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully