וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן ארז: "פקידי האוצר חיים על פלנטה אחרת"

רוית הכט

18.3.2009 / 12:32

בתגובה לכוונה לקצץ בשכר המורים: "משרד האוצר יזם רק עכשיו תוכנית להבאת מפוטרי ההיי טק למערכת החינוך בתנאים מועדפים. יד שמאל לא יודעת מה עושה יד ימין"

"כנראה שפקידי האוצר אינם חיים במדינת ישראל אלא בפלנטה אחרת". כך אומר יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בתגובה על הצעת האוצר להקפיא ואף לקצץ את השכר במגזר הציבורי בכלל ובקרב המורים בפרט.

"במערכת החינוך חסרים אלפי מורים בגלל שכר נמוך ותנאי עבודה גרועים. זאת גם הסיבה שבימים האחרונים משרד החינוך והאוצר יזמו תוכנית להביא למערכת החינוך מפוטרי היי טק בתנאים מועדפים מעבר למה שמקבלים המורים הקיימים. כלומר שהם מבינים שכדי לגייס מורים וכדי לשמור אותם במערכת, צריך לשפר את תנאי שכרם ועבודתם ולא לפגוע בהם. צעד של פגיעה בשכר יסתום את הגולל על מערכת החינוך", אמר ארז.

ארז מותח ביקרות חריפה על מדיניות משרד האוצר וטוען, כי "לאור הניגודים בין התוכנית להביא היי טקיסטים בתוספת שכר ללהקפיא את שכר המורים, אנו למדים שבמשרד האוצר יד שמאל לא יודעת מה עושה יד ימין. מדובר באגפים שפועלים ללא כל תיאום ביניהם וכל פקיד מנהל מדיניות משל עצמו. כנראה שבדימדומי הממשלה הקיימת, שר האוצר לא שולט על משרדו".

לין: לפגוע במשתכרים שכר גבוה בלבד

"נמאס לשמוע בכל פעם על השכר המופקע שמקבלים עובדי המגזר הציבורי. עם זאת, אנחנו לא צריכים לפגוע בשכר של אלו שנמצאים בשכבות השכר הנמוכות. להיפך, לאלו המשתכרים משכורות נמוכות צריך להפחית במס הישיר בעדיפות ראשונה", כך אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בתגובה לתוכנית האוצר.

"צריכים ללכת קודם כל לרמות השכר הגבוהות, למקומות שיש בהם הטבות מופלגות. קראנו כולנו בדו"ח הממונה על השכר על רמות שכר והטבות בהיקף 47 אלף שקל, שמשלמים למאות עובדים בנמלים. אותו דבר קורה בחברת החשמל וביתר המונופולים המוחלטים של המדינה, כמו רשות שדות התעופה והרשויות המקומיות. מדובר בגופים שמציבים עלויות גבוהות מאוד למגזר העיסקי ושולטים על היצוא היבוא והשירותים האלמנטריים שמסופקים למגזר העיסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully