וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחזיר את ההלוואה לממשל תוך שנה"

רויטרס

18.3.2009 / 17:17

בנק אוף אמריקה קיבל הלוואה בגובה 45 מיליארד דולר. מנכ"ל הבנק, קנת לואיס: "צופה שהבנק יעבור השנה לרווח"

קנת לואיס, יו"ר ומנכ"ל בנק אוף אמריקה - הבנק הגדול בארה"ב, אמר כי הבנק עשוי להחזיר את ההלוואה שיקבל מהממשל במסגרת תכנית החירום (TARP) עד סוף 2009 או בתחילת 2010. לואיס אמר את הדברים בראיון שפורסם בעיתון "שרלוט אובזרוור".

לואיס אמר כי הבנק מסוגל להחזיר את ההלוואה כבר כעת, אך מעוניין לשמור על יחס הון גבוה מהרגיל על מנת להיות מוכן להידרדרות אפשרית נוספת של מערכת הפיננסים. עוד אמר לואיס, כי הוא צופה שהבנק ירשום רווח ב-2009, אלא אם כן תירשם קריסה מפתיעה נוספת. אנליסטים צופים כי בנק אוף אמריקה ירשום ב-2009 רווח של 50 סנט למניה.

בארה"ב נשמעו קולות שקראו להדחתו של לואיס מתפקידו, בעקבות הרכישה השנויה במחלוקת של מריל לינץ' שהושלמה ב-1 בינואר, ואילצה את בנק אוף אמריקה לקחת מהממשל הלוואה בסך 20 מיליארד דולר. זאת, בנוסף על הלוואה בסך 25 מיליארד דולר שקיבל הבנק בשנה שעברה. בנוסף, הממשל הסכים לערוב לנכסים בסך 118 מיליארד דולר שבידי בנק אוף אמריקה.

בראיון ל"אובזרוור" אמר לואיס כי בעוד 3 שנים רכישת מריל לינץ' תתברר כאחת הרכישות הטובות שביצע בנק אוף אמריקה. הוא אמר כי הבנק כבר הוציא אל הפועל 25% מפיטורים מתוכננים בסך 35 אלף משרות, הקשורים בעסקה. לדבריו, המיזוג צפוי להביא לחיסכון של 45% בעלויות כבר ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully