וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק בארה"ב: הטלת מס של 90% על בונוסים לבכירים

סוכנויות הידיעות

19.3.2009 / 11:03

מפלגת הדמוקרטים יעלו היום הצעה למיסוי בונוסים לבכירים בחברות שקיבלו סיוע ממשלתי של למעלה מ-5 מילארד דולר

מנהיגי מפלגת הדמוקרטים בארה"ב יעלו היום להצבעה בבית הנבחרים הצעה הדורשת מס של 90% על בונוסים המשולמים לבכירים על ידי חברות שקיבלו סיוע של למעלה מ-5 מיליארד דולר מהממשלה.

הצעת החוק מגיעה כתגובה לזעם הציבורי שפרץ בשבוע שעבר, לאחר שפורסם כי חברת הביטוח AIG שילמה בונוסים בשווי כולל של 165 מיליון דולר ל-4,600 עובדים בחברה. רבים ממקבלי הבונוסים עבדו בחטיבה שהביאה את החברה לסף פשיטת רגל.

"אני צופה שהצעת החוק תעבור כמעט פה אחד מצד הדמוקרטים והרפובליקנים", אמר מנהיג הרוב בבית הנבחרים סטני הוייר, אתמול בוושינגטון. יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה: "הציבור האמריקאי נרגז ממה שהוא שמע בנוגע לבונוסים".

טיוטת הצעת החוק הוכנה אתמול, בשעה שמנכ"ל AIG אדוארד לידי אמר לתת ועדת השירותים הפיננסים של הבית הלבן, כי ביקש מהעובדים שקיבלו בונוסים בשווי למעלה מ-100 אלף דולר להחזיר את מחציתם. AIG קיבלה על כה 173 מיליארד דולר מכספי הסיוע הממשלתיים.

מס של 90% יוטל על אנשים ששכרם עולה על 250 אלף דולר בשנה, כולל בונוסים. המס יהיה תקף לבונוסים ששולמו לאחר 31 בדצמבר 2008, והוא לא יהיה תקף בחברות שקיבלו פחות מ-5 מיליארד דולר.

הסנאט האמריקאי עובד בימים אלה על הצעת חוק משלו להטלת מס של 70% על הבונוסים, אשר יוטל במחציתו על העובד ובמחציתו על החברה המשלמת. הסנאט עדיין לא קבע תאריך להצעה על הצעת החוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully