וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG: חלק מהבכירים החזירו את הבונוסים

24.3.2009 / 3:58

לדברי התובע הראשי של ניו יורק, 50 מיליון דולרים מבין 165 המיליון שניתנו כבונוסים כבר הושבו. "מי שיחזיר, לא נפרסם את שמו"

חמש-עשרה מבין 20 מקבלי הבונוסים הגדולים ביותר בחברת הביטוח AIG הסכימו להחזיר במלואן את תוספות השכר שקיבלו - כך הודיע אמש (שני) התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו. הוא הוסיף כי הוא מקווה להשיב כמחצית מ-165 מיליון הדולרים ששולמו כבונוסים לבכירי החברה ב-15 במרץ.

דוברת של AIG הודיעה כי "קומץ" של מנהלים בכירים ביחידת המוצרים הפיננסיים של החברה הגישו את התפטרותם. קואומו מצידו האשים בשבוע שעבר את יחידת המוצרים הפיננסיים בהבאתה של חברת הביטוח אל סף קריסה. עם זאת, דוברת החברה לא ציינה אם מבין המנהלים שהתפטרו נמנים גם חלק מאלה שקיבלו את הבונוסים הגבוהים ביותר.

לדברי קואומו, כ-50 מיליון דולרים כבר הושבו לחברה על ידי עובדי יחידת המוצרים הפינססים של AIG. "חלק מהעובדים התעלו על עצמם ואני מצדיע להם על כך", אמר. לדבריו, 80 מיליון דולרים שולמו כבונוסים לאזרחי ארה"ב ואילו היתר - למנהלים בחו"ל, שנמצאים מחוץ לתחום שיפוטה של מערכת המשפט האמריקאית.

קואומו אף אמר שהוא בוחן את האפשרות לפרסם את שמותיהם של מקבלי הבונוסים אבל לעת עתה נמנע מכך בשל איומים ברצח שקיבלו חלק מהם. "יחד עם זאת", הוסיף, "אם אדם מחזיר את הכסף, איני רואה איזה עניין ציבורי יש בפרסום שמו".

החלטתה של AIG לחלק בונוסים לבכירי יחידת המוצרים הפיננסיים שלה עוררה זעם רב בקרב הציבור והממשל האמריקאי. זאת לאחר שיחידה זו הובילה את החברה אל סף קריסה והממשל נאלץ לחלצה באמצעות חבילת סיוע של עשרות מיליארדי דורלים. הנשיא ברק אובמה דרש לפעול בכל דרך אפשרית נגד הענקת בונוסים בחברות שנעזרו בכספי הממשל. בית הנבחרים נענה לדרישתו ואישר ביום שישי האחרון חוק לפיו יוטל מס של 90% על בונוסים שיקבלו בכירים בחברות שקיבלו סיוע ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully