וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הידרדרה בדירוג המדינות הטובות לעסקים

רונית דומקה

24.3.2009 / 15:34

ירדה מהמקום ה-16 למקום ה-22. בין הקריטריונים שהשפיעו על הירידה: הביורוקרטיה ועול המסים. במקום הראשון: דנמרק

ישראל ירדה למקום ה-22 בדירוג המדינות הטובות ביותר לעסקים של המגזין הכלכלי "פורבס", לאחר שבשנה שעברה הייתה במקום ה-16. "פורבס" פירסם בשבוע שעבר את הדירוג שלו למדינות הטובות ביותר לעסקים, זו השנה הרביעית. בדירוג נכללו 127 מדינות, כשבמקום הראשון דורגה דנמרק. במקום השני נמצאת ארה"ב, כשאת החמישייה הפותחת משלימות על פי הסדר קנדה, סינגפור וניו זילנד.

הדירוג, המשקלל בתוכו מלבד נתונים כלכליים גם קריטריונים כמו טכנולוגיה, חופש סחר, בירוקרטיה ושחיתות, נועד לספק מידע עבור משקיעים ויזמים לגבי תנאי הסחר וכדאיות ההשקעה במדינות השונות. קריטריון חדש שנוסף השנה לדירוג, לנוכח המיתון העולמי, נוגע לביצועים של שוקי המניות, דבר המשקף את מצבן של המערכות הפיננסיות כמו גם את אמון המשקיעים וביטחונם בהתאוששות הכלכלה.

במגזין, שציין לחיוב את חדשנותה של ישראל ואת היותה מדינה מתקדמת מבחינה טכנולוגית, נכתב כי למרות משאבי הטבע המוגבלים שברשותה, התפתחו מגזרי החקלאות והתעשייה של ישראל באופן משמעותי ב-20 השנה האחרונות.

לפי הדירוג, המדיניות הפיסקלית השקולה של ישראל והרפורמות הפיננסיות שעברה בשנים האחרונות תרמו לצמיחתה של הכלכלה, מה שמחזק את מעמדה כמקום טוב להשקעות זרות. גם חופש הסחר ומיעוט ההגבלות על השקעות חיצוניות תורמים לכדאיות ההשקעה בה. למרות זאת, בתחום הבירוקרטיה ירד מעמדה של ישראל בדירוג השנה למקום ה-82. קריטריון נוסף שתרם לירידה בדירוג הוא עול המסים, בתחום זה מדורגת ישראל במקום ה-52.

את מיקומה של דנמרק בפסגת הדירוג זו השנה השנייה ברציפות, מנמק המגזין בחופש הפרט והקניין הנרחבים שלה, כמו גם היעדר השחיתות הכלכלית והפוליטית בה.

רמת המסים על ההשקעות מהווה גם היא מרכיב חשוב בדירוג, שכן, למרות הגירעונות בתקציביהן של מדינות רבות, ב-50 מן המשתתפות בדירוג, ובהן שמונה בעשיריה הפותחת, הוחלט השנה על קיצוצים במסים. אירלנד, שהודיעה לאחרונה כי תעלה מסים כדי לממן את הגירעון ההולך ומתרחב בתקציבה, הידרדרה למקום ה-14 בדירוג, לאחר שבשנה שעברה היתה במקום השני.

המדינות הטובות לעסקים - דירוג פורבס 2009:

1. דנמרק 2. ארה"ב 3. קנדה 4. סינגפור 5. ניו זילנד 6. בריטניה 7. שוודיה 8. אוסטרליה 9. הונג קונג 10. נורווגיה 14. אירלנד 15. שוויץ 16. גרמניה 18. יפן 22. ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully