וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימושים וחששות בוול סטריט

שמואל שוסטר

24.3.2009 / 22:30

יום של ביקורות על התוכנית הכלכלית צינן את עליות אתמול בוול סטריט. דאו ג'ונס ירד ב-1.5%, נאסד"ק איבד 2.4%

מימושי רווחים, על רקע העליות החדות שנרשמו שלשום וחששות מתוכנית הסיוע הכלכלית של שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, העיבו על המסחר ושלחו את השווקים של וול סטריט לירידות שערים.

דאו ג’ונס ירד ב-1.5% לרמה של 7,660 נקודות, נאסד"ק איבד 2.4% לרמה של 1,517 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-2% לרמה של 806 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.01% לרמה של 2.65%

"העליות בשוק המניות האמריקאי אמש נבעו מדברים אחרים ולא מתוכנית גייתנר. התוכנית עצמה היא נוראית", כך אמר הבוקר אחד הכלכלנים הבכירים בשוק ההון בשיחה עם TheMarker. לדבריו, "השווקים עלו מכיוון שהם קיבלו מתנה ענקית ממשלם המסים האמריקאי - קודם כל לוקחים ורק לאחר מכן נרגעים מהראלי שהתחיל לפני שבועיים. ניתוח התוכנית מאוחר יותר יראה שהיא היסטרית לחלוטין בנטל שהיא מטילה על משלם המסים האמריקאי", אמר הבכיר.

למרות המצב הקשה של הבנקים בארה"ב שוקל בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שקיבל סיוע של 25 מיליארד דולר מכספי משלמי המסים בארה"ב, לרכוש מטוסים פרטיים לחברה בשווי 138 מיליון דולר ולבנות האנגר לאחסונם.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס דיווח כי את הכספים שקיבל במסגרת תוכנית TARP לחילוץ המגזר הפיננסי הוא אינו צריך. דובר של הבנק אמר לרשת: "אנחנו לא נרכוש או נחליף את המטוסים עד אשר נחזיר את כל כספי הממשלה במלואם".

צרות גם בבנק אוף אמריקה. המשקיע ג'רי פינגר, שמחזיק מניות של בנק אוף אמריקה תקופה ארוכה, החל אתמול בקמפיין רשמי הקורא לפיטוריו של מנכ"ל הבנק קנת' לואיס מתפקיד היו"ר. פינגר אמר כי הבנק, בראשותו של לואיס, לקח יותר מידי סיכונים כאשר רכש את בנק מריל לינץ'. פינגר קרא לבעלי המניות בחברה להצביע נגד מינויים מחדש של לואיס, של הדירקטור או. טמפל סלואן ג'וניור וג'קי וורד לדירקטוריון הבנק בפגישה השנתית של בעלי המניות ב-29 באפריל.

גולדמן סאקס שוקל למכור חלק מהחזקותיו בבנק ICBC (אינדסטריאל אנד קומרשל בנק אוף צ'יינה) - הבנק הגדול ביותר בסין - כדי לפרוע הלוואות שקיבל מהממשל האמריקאי במסגרת תוכנית החילוץ הפיננסי. גולדמן, המחזיק ב-4.9% ממניות ICBC עשוי לגייס יותר ממיליארד דולר ממכירת 15%-20% מהחזקותיו בבנק הסיני, אשר שוויין מוערך בכ-7.5 מיליארד דולר.

המסחר במניית אלדין יופסק היום באופן רשמי על רקע השלמת העסקה למכירתה של החברה. בעלי המניות של אלדין יקבלו 11.5 דולר בעבור כל מניית אלדין שברשותם. מחזיקי המניות של אלדין אישרו באסיפת בעלי המניות שהתקיימה בפברואר את העסקה למכירת החברה לקרן תמורת 160 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully