וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכללית תפטר 1,000 עובדים אחרי פסח

רוני לינדר-גנץ

24.3.2009 / 17:09

שירותי בריאות כללית נקלעה לגירעון של 775 מיליון שקל, בעקבות פסק בוררות הרופאים, הסכם האחיות והעלאת מחירי יום האשפוז

שירותי בריאות כללית נערכת לפיטוריהם עד כ-1,000 עובדים לאחר פסח ולהפעלת תכנית התייעלות הכוללת צמצומים כואבים בתחומי פעילותה השונים. זאת, אם האוצר לא ייענה לדרישותיה לסיוע כלכלי ומבני בעקבות הידרדרות במצבה הפיננסי עד לגירעון צפוי של 775 מיליון שקל ב-2009.

הבוקר שיגר מנכ"ל הכללית, אלי דפס, מכתב לכל מנהלי המחוזות ובתי החולים בקופה בו הוא מורה להם להעביר לו לאחר פסח רשימות שמיות של עובדים ורופאים המועמדים לפיטורים, בהיקף של 3% מעובדיהם. עם זאת, ציין דפס כי אין לזמן את העובדים לשימוע או לשיחה לפני חג הפסח.

הכללית, שסיימה את שנת 2008 במצב מאוזן (גירעון זניח של 70 מיליון שקל), נקלעה באחרונה לסף קטסטרופה כלכלית - גירעון צפוי של 775 מיליון שקל ב-2009 בעקבות תוצאות בוררות הרופאים, הסכם האחיות והעלאת תעריפי יום אשפוז.

במכתב כותב דפס כי "על מנת לעצור את הידרדרות התקציבית הצפויה, גיבשה הכללית תוכנית התייעלות בכל תחומי פעילותה. לצערנו, יש להיערך באופן מיידי לצמצום מצבת כוח האדם של עובדים ורופאים, אשר הינם במעמד זמני מכל סוג שהוא".

לדבריו, "צר לנו כי אנו נאלצים לבצע צעדים כואבים אלו, אולם אין בידנו כל ברירה אלא לנקוט בצעדים דרסטיים על מנת שלא נמצא במצב בו לא נוכל להמשיך את התנהלות הכללית כסדרה ואת תשלום המשכורות לעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully