וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעת בנק ישראל מקפיצה את הדולר

טל לוי ויעל פולק

25.3.2009 / 19:35

הודעת הנגיד כי בנק ישראל ימשיך לרכוש מדי יום 100 מיליון דולר העלתה את המטבע האמריקאי ב-1.7%. נסחר ברמה של 4.17 ש'


הודעתו של בנק ישראל, כי ימשיך לרכוש מדי יום 100 מיליון דולר, עד להודעה חדשה, מקפיצה את שער הדולר. בשעה זו מתחזק הדולר ב-1.7% והוא נסחר ברמה של 4.17 שקלים.

בשוק רחשו שמועות לפיהן הבנק צפוי להפסיק את תכנית רכישת המט"ח, לאחר שיתרות המט"ח של הבנק כבר חצו את רמת 40 מיליארד דולר. בנק ישראל מפריך בכך את השמועות וההערכות הללו.

בנוסף, הודיע בנק ישראל כי ירכוש מדי יום איגרות חוב ממשלתיות בהיקף של 200 מיליון שקל. מטרת המהלך היא להעלות את מחירי האיגרות ולהוריד את תשואתן. תשואת איגרות החוב משמשת כבסיס לקביעת הריבית שגובים הבנקים על ההלוואות שהם מעניקים.

מוקדם יותר, הדולר התחזק ב-0.8% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.1 שקלים. התחזקות הדולר התרחשה בדומה למגמת ההתחזקות שרושם הדולר מול המטבעות המובילים. בשעה זו נסחר הדולר בעולם ביציבות ברמה של 1.3546 דולר ליורו.

"התנודתיות בתקופה האחרונה גבוהה הרבה יותר מבעבר - תנועות שפעם נראו מסעירות, הן היום בשגרה. השקל נגרר אחרי המהלך הגדול שמבצעים המטבעות העיקריים בעולם. ביומיים האחרונים הדולר מתחזק מול המטבעות המובילים, והשקל אחריהם. רמת התמיכה החשובה בשקל היא שער של 4 שקלים", אמר הבוקר צחי אליאש, מנהל המסחר במט"ח בבנק לאומי.

אליאש מוסיף כי "היחלשות הדולר בשבוע האחרון נבעה מתוכנית הבנק הפדרלי לרכישת אג"ח, ירידות שהחלו עוד לפני ההודעה הרשמית, בעקבות שמועות שהיו בעניין. בימים האחרונים אנחנו רואים את שינוי המגמה והתיקון שלאחר הירידה הגדולה".

בנאום אופטימי לאומה אמר אתמול ברק אובמה: "הרכבנו אסטרטגיה מקיפה שמטרתה להיאבק במשבר הנוכחי בכל החזיתות. זוהי אסטרטגיה ליצירת משרות, לסייע לבעלי הבתים האחראיים, להשיב את ההלוואות ולחזור לצמיחה ארוכת טווח. אנחנו מתחילים לראות סימנים של התקדמות". אובמה ניצל את מסיבת העיתונאים כדי לשכנע את הציבור האמריקאי שרבים ממאמצי הממשלה להשיב את הכלכלה למסלולה מתחילים לשאת פרי.

בוול סטריט הסתיים אמש המסחר במגמה שלילית. מימושי רווחים על רקע העליות החדות שנרשמו שלשום וחששות מתוכנית הסיוע הכלכלית של שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, העיבו על המסחר ושלחו את השווקים של וול סטריט לירידות שערים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully