וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקוב עצבני: "יש מי שמציע תוכניות מופקרות"

אתי אפללו ומוטי בסוק

25.3.2009 / 20:19

ראש אגף התקציבים על תוכניתו של יו"ר רשות ני"ע: "אם בין האנשים שצריכים חילוץ יש כאלה שמסתובבים בקוקטיילים - שיאבדו את החברות הגרועות"

"ישנן תוכניות שונות לטיפול המצב בשוק, חלקן מופקרות בעיניי. כך, תוכניות של מתן ערבויות גורפות למי שהנפיק אג"חים, למשל תוכניות שנותנות 80%-85% של ערבות למי שקנה את האג"ח הללו ומבטיחות שההפסד הראשוני לא על המדינה". כך אמר ראש אגף תקציבים רמי בלניקוב, בכנס שנערך היום באוניברסיטה העברית בירושלים, בנושא "המשבר הכלכלי - עד מתי".

בלניקוב התייחס בדברים לתוכנית אותה מקדם יו"ר רשות ני"ע זהר גשן. "מי שהנפיק אג"חים והסתובב איתם במזרח אירופה ובדרך עשה פעולות שונות ושילם עליו למשקיעים 5%, ומי שהלווה לו - הם עשו פעולות מופקרות. אין שום סיבה שמדינת ישראל תשלם על כך אפילו שקל אחד. אם היום המחיר של האג"ח שלהם הוא 35%, אז יכול להיות מאוד שזה המחיר האמיתי של האג"ח ואין מאחוריו נכסים ששווים יותר", אמר.

"אם יש אנשים חשובים בין האנשים שצריכים חילוץ, שמסתובבים בערבי קוקטיילים, ויש להם גם חברות טובות, אז שיאבדו את החברות הגרועות" אמר. "כאשר אומרים שערבות מדינה לא עולה - אין דבר מקומם מזה. כל שקל של ערבות במקום רע הולך על חשבון של ערבות במקום טוב", ציין - וסיכם כי בקרוב יציעו לממשלה תוכנית חילוץ ארוכת טווח עם דגש על תעסוקת עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully