וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים משהים עסקת מכירת פרי גליל

עמירם כהן

25.3.2009 / 21:39

הודיעו על השעיית כל ההסכמות עם הרוכשים, "חצי חינם", והנושים. דורשים שהמגדלים יקחו על עצמם את החוב לחברות לגין, קל-בר ולחברת החשמל

הבנקים לאומי ודיסקונט הודיעו הערב על השעיית העסקה למכירת תשלובת "ויטה פרי הגליל" ל"חצי חינם". במכתב ששיגרו לחקלאים נכתב, כי הבנקים מבטלים את כל ההסכמות שהושגו עם הרוכשים ועם הנושים השונים, ובכלל זה את הסכמתם לשלם 14 מיליון שקל לעובדים הלא מאורגנים, ואת הסכמתם כי ישולמו לחקלאים 27 מיליון שקל מהתמורה שתעביר "חצי חינם" לקופת כונס הנכסים.

הבנקים הודיעו למגדלים במכתבם, כי העסקה תושעה עד שיתחייבו בפניהם בכתב שישלמו כל סכום שבית המשפט העליון יחייב בו את הבנקים לשלם לנושים הלא מובטחים (לגין, חברת החשמל, קלבר ואחרים) שהגישו ערעור לבית המשפט העליון, על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, להעדיף את החקלאים על הנושים האחרים בחלוקת התמורה על מכירת התשלובת לחצי חינם.

אם בית המשפט יפסוק לטובת המערערים הבנקים יאלצו לטענתם לשלם 14 מיליון שקל לעובדים, מתוקף הסכם ביניהם. לטענת הבנקים הם גם יאלצו לשלם למגדלים 27 מיליון שקל מתוך חלקם בתמורה למכירת התשלובת - בניגוד למה שנקבע במתווה הנוכחי של העסקה.

"אם תבוטל החלטת בית המשפט המחוזי, שאישר את המתווה העקרוני לעסקה, לא תהיה עסקה", אומר מקורב לבנקים. "משמעות קבלת הערעור היא שהבנקים ייאלצו לוותר על 40 מיליון שקל מחובם - ולזה אנחנו לא מוכנים. כולם גיבורים גדולים על חשבון הבנקים, והתרגלו לכך שהבנקים הם פח הזבל של העסקה. אבל הבנקים לא יהיו פח הזבל, ולא יהיו הכיס העמוק של העסקה הזאת".

את העסקה מעכבת גם מחלוקת לגבי תשלום חוב בסך 6 מיליון שקל לחברת ריצ' העולמית. לדברי המקורב לבנקים, הסדרת החוב לריצ' היא עדיין בעיה, אבל העניין יוסדר. לגבי עובדי המפעל אומר המקורב: "כפי שאין לי ולאף אחד תשובה מה יהיה עתיד העובדים בישראל, כך אין לי תשובה לגבי עתיד עובדי התשלובת".

בתוך כך, הודיע אתמול מקור בארגון עובדי הפלחה, המייצג את 80 החקלאים המספקים תוצרת למפעל: "אם ההסכם למכירת ויטה לא ייחתם עד סוף השבוע נתחיל לזרוע גידולים אחרים במקום גידולים המיועדים למפעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully