וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט פתחה בירידות

שמואל שוסטר

27.3.2009 / 16:38

נאסד"ק נחלש ב-1.9%; אמדוקס מטפסת ב-6.5%; נייס משילה 2.5%; אודיוקודס מזנקת ב-9.2%; גילת יורדת ב-1.6%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים. נאסד"ק נחלש ב-1.9%; דאו ג'ונס מאבד 1.6%; עם המניות הישראליות שבולטות בפתיחה: אמדוקס מטפסת ב-6.5%; נייס משילה 2.5%; אודיוקודס מזנקת ב-9.2%; גילת יורדת ב-1.6%.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. דאו ג’ונס הוסיף 2.3% ל-7,925 נקודות, נאסד"ק עלה ב-3.8% ל-1,587 נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-2.3% ל-833 נקודות. מדד ה-S&P 500 עלה ב-13.3% מאז תחילת מארס והוא בדרך לחודש הטוב ביותר מאז 1974. בשוק הסולידי, נרשמו אמש ירידות במחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית והתשואה עליהן עלתה ב-0.039% ל-2.733%.

בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטיים בארה"ב, שצפויים להצביע על ירידה של כ-0.2% בהכנסה הפרטית לחודש פברואר. לאחר פתיחת המסחר יפורסם מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שעשוי להצביע על עלייה קלה בביטחון הצרכנים בחודש מרץ.

המשקיע המיליארדר, ג'ורג' סורוס, מעריך כי המשבר עוד רחוק מסיום. לדבריו צפויה נפילה של לפחות 30% בשווי נכסי נדל"ן מסחרי בארה"ב, אשר תגרור לחצים נוספים על הבנקים במדינה. "השווי של נדל"ן מסחרי עדיין לא נפל", אמר סורוס, בן 78, בדיון שנערך בוואשינגטון. "זה בלתי נמנע, זה כתוב מראש, כולם יודעים את זה, וכבר יש כמה עסקות שמשקפות וצופות זאת, אז אנחנו יודעים, המחירים יצנחו בלפחות 30%".

חדשות טובות לג’נרל מוטורס (10.26% , 3.76) וקרייזלר. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אישר את הדיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהם הממשל יכריז על חבילת סיוע נוספת לענקיות הרכב, במידה ויסכימו לשינויים נרחבים בפעילותן.

"נעניק לחברות הרכב סיוע נוסף. אני יודע שזה לא פופולרי לסייע לחברות הרכב, או לעובדיהן, אבל העבודה שלי היא לשקול מה יהיה המחיר אם פשוט ניתן להן לקרוס, או אם ננסה לנסח תוכנית שתוכל להחזירן לרווחיות?", אמר אובמה. עם זאת, אובמה הוסיף כי "אם חברות הרכב אינן מוכנות לבצע את השינויים ואת הארגון מחדש הדרוש, לא אתן שכספם של משלמי המסים יושקע בחברות רעות".

חברת דירוג האשראי, סטנדרד אנד פור'ס (S&P), הורידה אתמול את דירוג האשראי של חברות שיט התענוגות של משפחות אריסון ועופר, בעקבות תחזיות לנפילה בהכנסותיהן. S&P הורידה את דירוג האשראי לטווח ארוך של קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, מדרגת A מינוס לדרגת BBB פלוס, והעניקה לחברה תחזית אשראי שלילית. סוכנות הדירוג הורידה את דירוג האשראי של רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת עופר, מדרגת BB לדרגת BB מינוס, והעניקה גם לה תחזית שלילית.

ענקית מנועי החיפוש אינטל (-2.4% , 15.44) תיסחר על רק סבב פיטורים שני בתוך חודשיים. גוגל (-1.85% , 346.75), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט, הודיעה על כוונתה לפטר קרוב ל-200 עובדים ביחידות המכירות והשיווק הגלובליים שלה, עקב חפיפה בתפקידים, בניסיון לצמצם את הוצאותיה. בחודש ינואר הודיעה גוגל לראשונה בתולדותיה על פיטורי עובדים, כאשר מסרה על כוונתה לפטר 100 מגייסי עובדים (ציידי ראשים) - כרבע מהעובדים בתחום זה בגוגל.

בין המניות הישראליות שריכזו אמש עניין בוול סטריט בלטה מניית רוזטה ג’נומיקס (-8.53% , 2.79), שטיפסה ב-7.8% לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 806 אלף דולר, ורשמה רווח נקי של 1.1 מיליון דולר או 9 סנט למניה. המעבר לרווח רבעוני התאפשר לאחר שהחברה קיבלה החזר של 7.4 מיליון דולר מהבנק השווייצי, קרדיט סוויס (-2.67% , 35.06), במסגרת הסכם פשרה על רקע רכישת איגרות חוב מסוג ARS שרכשה החברה ב-2008. בעקבות הסכם הפשרה רשמה רוזטה רווח הון של 5.6 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully