וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 52% מהחברות צופות כי יפטרו עובדים השנה

איגוד לשכות המסחר: 87% מהחברות צופות ירידה במכירות. 65% מעריכות כי יצטרכו להפחית מחירים. 46% צופות צורך בהגדלת האשראי


52% מהחברות צופות ירידה בהיקף התעסוקה בשנת 2009, כ- 80% צופות ירידה ברווחיות החברות, 87% מהחברות צופות ירידה במכירות ו- 65% מהחברות צופות כי יפחיתו מחירים.

כך עולה מסקר של איגוד לשכות המסחר, שבחן את הפעילות הכלכלית של חברות מענפי המסחר והשירותים ברבעון הראשון של 2009 לעומת הרבעון האחרון של 2008 ובדק את ציפיותיהן להמשך שנת 2009.

בסקר, שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, בראשות ישראלה מני, השתתפו כ- 160 חברות ממגזר המסחר והשירותים, בתחומי התקשורת, החשמל והאלקטרוניקה, מחשוב, מכשור טכני, שירותים עסקיים, מזון, ציוד רפואי ועוד. כ- 63% מהן מענף המסחר ו- 37% מענף השירותים.

מהסקר עולה, כי 87% מהחברות צופות ירידה במכירות בשנת 2009 - מהן כ- 79% מעריכות, שהירידה תהיה מעל ל- 5%. 2% בלבד מכלל החברות צופות יציבות והיתר - 11% צופות עליה בהיקף המכירות.

ציפיות החברות לגבי מצבת העובדים העתידית שלהן בשנת 2009 מראה תמונה עגומה. 52% מהחברות צופות ירידה במספר המועסקים בחברה, כאשר כ- 46% מהן מעריכות שהירידה תהיה למעלה מ- 5%. 41% מכלל החברות צופות יציבות במספר המועסקים ורק 7% צופות כי יעסיקו עובדים נוספים.

נתוני הסקר משקפים גם את בעיית האשראי, שניצבת במוקד המשבר הנוכחי. כ- 46% מכלל החברות צופות שיצטרכו להגדיל את צריכת האשראי בשנת 2009, כ- 48% צופות שלא יהיה שינוי בצריכת האשראי ורק כ- 6% צופות ירידה בצריכת האשראי.

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נתוני החברות ממגזר המסחר והשירותים מספקים הערכת מצב ריאלית ומהימנה על מצב המשק הישראלי. "אין פתרונות קסם למשבר אליו נקלע המשק. הדרך לסייע למגזר העסקי לצלוח את המשבר הנוכחי ולהאיץ את הפעילות המשקית הינה גם באמצעות הקפאת העלויות של המגזר הציבורי המוטלות על העסקים, בהן מיסוי עירוני ותעריפי חשמל, והתייעלות המונופולים המוחלטים שבבעלות המדינה".

לין מדגיש, כי יש לפעול להרחבת היצע האשראי במשק באמצעות הלוואות חוץ בנקאיות, דוגמת חברות הפקטורינג וקרנות במימון המדינה, והזרמת הון להשקעות בתשתיות באזורי הפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully