וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"ביקור חולים" מתגעגעים לגאידמק

רוית הכט

29.3.2009 / 13:57

ההסתדרות מאיימת להכריז סכסוך עבודה בביה"ח. טוענת: "מאז שהפסיק גאידמק את תשלומיו - זכויות העובדים נפגעו. תוכנית ההבראה של ההנהלה - פגיעה בעובדים מבלי להתייעל בעצמה"

ההסתדרות מאיימת בהכרזת סכסוך עבודה בביה"ח "ביקור חולים" בירושלים. זאת, בעקבות כוונת ההנהלה ליישם תוכנית הבראה, הכוללת פיטוריהם של כ- 70 עובדים והפחתת שכר בשיעור ממוצע של כ-20% לעובדים הנותרים. בהסתדרות מציינים, כי ההנהלה כבר ביצעה פעולות חד צדדיות: בחודש פברואר קוצצה משכורתם של העובדים ב- 15% והופסקו ההפרשות לקרן ההשתלמות.

עד לפני כשנה היה ביה"ח, המעסיק כ-650 עובדים, בהליכי כינוס נכסים, עד שנרכש על ידי איש העסקים ארקדי גאידמק בכ- 32 מליון דולר. כספי הרכישה הוקצו, בין היתר, לצורך מימון הפנסיה של גמלאי ביה"ח, בהתאם להסדר שערכו ההסתדרות והאוצר.

כמו-כן חתמה ההסתדרות על הסכם קיבוצי עם עמותת "ביה"ח ביקור חולים" בראשות דודי זילברשלג, שהקים גאידמק לצורך ניהול ביה"ח. בהסכם התחייבו גאידמק והעמותה להמשיך ולהעסיק את כל עובדי ביה"ח לתקופה, שלא תפחת מ- 5 שנים. כמו כן התחייבו, כי תנאי ההעסקה בהסכם הקיבוצי לא יופחתו בתקופה זו.

בהתאם למחויבויות אלו העביר גאידמק מימון שוטף מידי חודש בחודשו להפעלת ביה"ח, אולם העברת הכספים הופסקה בחודש אוקטובר 2008. כתוצאה מכך מצוי ביה"ח בקשיים של תזרים מזומנים ועננה כבדה מרחפת מסביב להמשך פעילותו. בהסתדרות אף מביעים חשש, כי ביה"ח עלול להיסגר.

היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, אמר היום כי "תוכנית ההבראה שגיבשה הנהלת העמותה בראשות דודי זילברשלג היא חובבנית, אין בה כל ראיה ארוכת טווח, ואין בה כדי להבטיח אופק תעסוקתי כלשהו לעובדי ביה"ח".

תקן אף אומר כי "אין בתוכנית כל ערובה להמשך הפעלת ביה"ח והעסקת העובדים. אם נסכים לתוכנית במתכונתה הנוכחית הרי שיתכן כי תוך זמן קצר ידרשו העובדים לשלם מחיר נוסף בשיטת הסלמי, ללא כל ודאות לגבי המשך העסקתם ולגבי המשך פעילות ביה"ח".

ביום שלישי הקרוב יקיימו עובדי ביה"ח אסיפה, שבה ייטלו חלק יו"ר הועד, רוני עמרם ויו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בן-שטרית. בישיבה זו צפויה להתקבל החלטה על המשך הצעדים לרבות סכסוך העבודה ושיבושים בעבודת ביה"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully