וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ופועלים יעניקו ייעוץ פנסיוני לשכירים מה-1 באפריל

29.3.2009 / 14:47

הממונה על שוק ההון הקדים את כניסתם של הבנקים הגדולים לייעוץ פנסיוני לשכירים בעקבות המשבר הכלכלי

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, ידין ענתבי, החליט להקדים את מועד כניסתם של בנק לאומי ובנק הפועלים לייעוץ פנסיוני לשכירים, כך שהם יוכלו לספק שירותי ייעוץ גם לשכירים החל מה-1 באפריל 2009.

רכישות או ביצוע פעולות אחרות במוצר פנסיוני (קופת גמל, קרן פנסיה או ביטוח מנהלים) הינן החלטות מורכבות הדורשות קבלת ייעוץ פנסיוני לפני קבלת ההחלטה. על מנת להרחיב את היקף הייעוץ הפנסיוני ולהעלות את איכותו, חוקק בסוף שנת 2005 חוק הייעוץ הפנסיוני, אשר מטרתו לבסס תשתית ייעוץ פנסיוני בישראל.

הבנקים הקטנים כבר קיבלו במהלך 2007 ו-2008 רישיונות יעוץ פנסיוני מלאים, והם מספקים ייעוץ פנסיוני גם לעובדים שכירים וגם לעובדים עצמאים. הבנקים הגדולים קיבלו רישיון לייעוץ פנסיוני לעצמאים ולתושבי הפריפריה, אך כניסתם לתחום הייעוץ הפנסיוני לשכירים נדחתה לחודש אוגוסט 2010, כדי למנוע היווצרות שוק ייעוץ פנסיוני ריכוזי.

בעקבות הנתונים שהתקבלו לגבי היקף הייעוץ הפנסיוני שניתן עד עתה על ידי הבנקים הקטנים, ועל רקע הצורך בתגבור היקף הייעוץ הפנסיוני בעקבות המשבר הפיננסי בשווקים, עולה הצורך להגביר את זמינות הייעוץ הפנסיוני לציבור השכירים במדינה, הן באמצעות הבנקים הגדולים (בנק לאומי ובנק הפועלים), והן באמצעות הבנקים הבינוניים והקטנים.

מנתוני הייעוץ הפנסיוני שדווחו על ידי הבנקים עולה כי בשנת 2008 ניתן ייעוץ פנסיוני בבנקים באמצעות כ-600 יועצים פנסיוניים בכ-470 סניפים, המהווים כ-64% מכלל הסניפים הקיימים באותם הבנקים.

מרבית הבנקים, למעט בנק אגוד ובנק מזרחי-טפחות, קיבלו רישיון לעסוק בייעוץ פנסיוני במהלך שנת 2008, כאשר בנק לאומי קיבל רישיון לתת ייעוץ פנסיוני לעצמאים ולשכירים בפריפריה רק בשלהי השנה ובנק הפועלים קיבל רישיון לתת ייעוץ פנסיוני לעצמאים ולשכירים בפריפריה בתחילת שנת 2009.

בשנה זו העניקו הבנקים ייעוץ פנסיוני לכ-44.5 אלף לקוחות עם חיסכון פנסיוני כולל בהיקף של כ-5.6 מיליארד שקל. כמו כן, מצביעים הנתונים על מגמה של העברת חסכונות למסלולי חיסכון סולידיים, כך שכ-45% מהנכסים הפנסיוניים של הלקוחות שקיבלו ייעוץ ברבעון הרביעי, הופנו למסלולים סולידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully