וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ג'נרל מוטורס התפטר, בלחץ הנשיא אובמה

הצוות המיוחד להצלת מגזר הרכב דרש מהמנהל הוותיק לפנות את מקומו, כתנאי להמשך הזרמת הכספים לתכנית הסיוע לחברה

מנכ"ל יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס, ריק ואגונר, התפטר הלילה מתפקידו עקב לחץ של נשיא ארצות הברית ברק אובמה - כך דווח בתקשורת האמריקאית.

על פי הדיווחים, החליט צוות-המשימה המיוחד שהקים הנשיא להצלת ענף הרכב (ובעיקר היצרניות "קרייזלר" ו"ג'נרל מוטורס") כי התכניות העסקיות שהגישו שתי החברות אינן מספקות, וכי נדרשים שינויים מבניים מרחיקי לכת על מנת להוכיח את רצינותן של החברות ודבקותן בתכנית וכתנאי להמשך הזרמת הכספים מצד הממשל.

עד כה העניק הממשל בוושינגטון הלוואות של למעלה מ-17 מיליארד דולר ליצרניות הרכב, 13.4 מיליארד מתוכם לחברת ג'נרל מוטורס - אך החברה דרשה לאחרונה תוספת של 16.5 מיליארד דולר נוספים להלוואה, על מנת לאפשר לה לעמוד ביעדים העסקיים. עם זאת, החליט הממשל לסייע לחברה במתן "תקופת חסד" של 60 יום במסגרתה יממנו בבית הלבן את פעילותה השוטפת של החברה, שעה שמועצת המנהלים תשפר את תכניתה העסקית ותגיש לממשל את פירוט הצעדים בהם תנקוט על מנת "לעמוד על הרגליים" כעסק עצמאי.

לדברי בכירים בממשל האמריקאי - צפויים עוד חילופי גברא נוספים בשתי החברות בחודשים הקרובים, אשר יהוו "איתות" גם למגזרים אחרים בשוק האמריקאי באשר לרצינות ממשל אובאמה בכל הקשור לצורך בשינויים מבניים ופרסונליים בגופים המובילים במשק כתנאי לצעדים של תמיכה מצד הבית הלבן.

אובמה אמר אתמול כי הממשל לא יעניק עוד הלוואות לתעשיית הרכב האמריקאית עד שג'נרל מוטורס וקרייזלר יעשו שינויים מבניים.

קרייזלר תיכנס לשותפות נרחבת עם פיאט

גם ענקית התחבורה קרייזלר לא התחמקה מדרישות הצוות - תקופת החסד של החברה תארך 30 יום, במסגרת התנה ממשל אובמה את המשך הסיוע בהרחבת השותפות של קרייזלר עם יצרנית הרכב האיטלקית "פיאט".

עד כה קיבלה החברה הלוואת סיוע מהממשך בסך 4 מיליארד שקלים - אך היא נדרשת, לדבריה, ל-5 מיליארד נוספים על מנת לאפשר לה להמשיך בפעילותה העסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully