וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות חדות

שמואל שוסטר

30.3.2009 / 22:50

לאחר שלושה שבועות חיוביים - האדום חזר למסכי וול סטריט, בשל החשש להתמוטטות ענקיות הרכב ג'נרל מוטורס וקרייזלר. דאו ג'ונס צנח ב- 3.3%


המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. אחרי שלושה שבועות של עליות שערים החשש מקריסתן של שתי ענקיות הרכב ,ג'נרל מוטורס וקרייזלר, השרה אווירה שלילית בקרב המשקיעים והמסחר ננעל במגמה שלילית. ירידות חדות נרשמו גם במגזר הפיננסים בהובלת בנק אוף אמריקה וסיטי שנפלו ב-17.8% ו-11.8% בהתאמה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-3.27%, מדד נאסד"ק איבד 2.81%, ומדד S&P 500 נחלש ב-3.48%.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 48.41 דולר לחבית, נפילה של 7.6% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-2 במארס - בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט השלים בשבוע שעבר, עלייה שבועית שישית ברציפות. במהלך שישה השבועות האחרונים נסק מחיר הנפט ב-40%. מתחילת השנה עלה מחיר הנפט בכ-8.5%.

ג’נרל מוטורס נחלשה על רקע התפטרות מנכ"ל החברה ריק ואגנר מתפקידו, בעקבות לחץ הממשל. ממשלת ארה"ב דחתה את דרישתה של GM להלוואות של עד 30 מיליארד דולר, והסכימה לממן רק את פעילותה של GM למשך 60 יום, בזמן שיצרנית המכוניות תנסה להגיש תוכנית ארגון מחדש מקיפה עוד יותר - תחת הנהגה חדשה.

צוות המשימה של ממשל אובמה למגזר הרכב אף הזהיר כי ייתכן ששתי חברות הרכב הגדולות (ג'נרל מוטורס וקרייזלר) ייאלצו לפשוט רגל על מנת לצמצם חובותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully