וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט צונח

רונית דומקה

30.3.2009 / 18:10

מחיר חבית ירד ב-8% לפחות מ-49 ד'. אנליסטים: "מחיר הנפט ירד היום בעקבות החדשות המזעזעות שסיפק מגזר הרכב בארה"ב"


מחיר הנפט נפל היום בקרוב ל-8% - הנפילה היומית החדה ביותר זה ארבעה שבועות - אל מתחת לרמה של 49 דולר לחבית, על רקע התגברות החששות כי העמקת המיתון הכלכלי העולמי תפגע בביקוש לאנרגיה. התחזקות הדולר בעולם אף היא תרמה לנפילת מחיר הנפט, הנקוב בדולרים.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 48.41 דולר לחבית, נפילה של 7.6% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-2 במארס - בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט השלים בשבוע שעבר, עלייה שבועית שישית ברציפות. במהלך שישה השבועות האחרונים נסק מחיר הנפט ב-40%. מתחילת השנה עלה מחיר הנפט בכ-8.5%.

"מחיר הנפט ירד היום בעקבות החדשות המזעזעות שסיפק מגזר הרכב בארה"ב, וההשלכות הצפויות על הביקוש במקרה של פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס או קרייזלר במהלך 60 הימים הקרובים", אמר האנליסט זקרי אוקמן מחברת טרנדמקס פיוצ'רס בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "אני חושב שהשוק מעריך כי סופו של המיתון עוד רחוק", הוסיף.

"חששות לגבי מגזר הרכב בארה"ב והמשמעות עבור הכלכלה כולה, גרמה לדולר לעלות ולמחיר הנפט לצנוח", אמר סגן נשיא בכיר לתחום האנרגיה בחברת MF גלובל, ג'ון קילדף, לסוכנות הידיעות בלומברג. "חילוץ מגזר הרכב גרר נפילות בשווקים לקראת סוף שנה שעברה וימשיך לעשות זאת", הוסיף.

"החדשות על ג'נרל מוטורס היו תזכורת חדה שהכלכלה והביקוש לנפט רחוקים מהתאוששות", אמר נשיא חברת סטרטג'יק אנרג'י אנד אקונומיק ריסרץ', מייקל לינץ', לבלומברג. "היתה התלהבות רבה בשבוע שעבר על רקע העליות בשוקי המניות, אשר דחפו את מחיר הנפט גבוה מדי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully