וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: נשים נפגעות יותר מגלי הפיטורים

רוית הכט

31.3.2009 / 14:01

אתר Jobby: כ-60% מהמפוטרים בחודשים האחרונים הם נשים. בתקופה זו נפלטו משוק העבודה כ-1,00 מזכירות

כ-60% מהמפוטרים בחודשים האחרונים הן נשים. כך עולה מנתוני לוח חיפוש העבודה האינטרנטי Jobby. בנוסף מראים הנתונים על שפל בביקוש למזכירות, לעומת מספר שיא של מזכירות המחפשות עבודה. לפי הערכת מומחי הלוח, בין מפוטרי החודשים האחרונים יש לפחות כ-1,000 מזכירות.

מעבר לכך, מסתמנת העדפה ברורה של מעסיקים להשמת גברים. בחודש האחרון (מרץ) הצליחו ב- jobby.co.il לבצע השמה במקום עבודה ל- 72 גברים, לעומת 17 נשים בלבד.

"אם עד לפני שנה אדם מעל גיל 50 נחשב ככמעט בלתי ניתן להשמה, בעקבות המשבר גם נשים נטולות מקצוע בגילאי ה-20 לחייהן מצטרפות לקבוצת הסיכון" אומר גלעד דיין, מנכ"ל jobby.co.il . לדבריו, "ראשית כל, מעסיקים רבים, שמבצעים פיטורי התייעלות מעדיפים לפטר נשים שנחשבות בעיניהם למפרנסות משניות במשפחה. גורם בעייתי מאוד הפוגע היום גם בקבלת נשים צעירות לעבודה הוא שמעסיקים רבים הנאלצים להעסיק עובדים חדשים למרות המשבר, מוצאים עצמם מול שוק רווי מועמדים ומעדיפים גבר על פני אשה צעירה, בגלל שהנחת העבודה היא שבשנים הקרובות האשה תיכנס להיריון ותיעדר מהעבודה תקופה ארוכה על חשבון המעביד. המציאות הקשה שנוצרה פוגעת קודם כל בנשים צעירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully