וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: עלייה בתשואת אג"ח ממשלת ארה"ב תקשה על פעילות בנק ישראל בשוק האג"ח

TheMarker

31.3.2009 / 15:39

לדברי הכלכלנים בנק ישראל זקוק לכך, שהתשואה לפדיון של אג"ח ממשלתיות תוצרת הממשל האמריקאי לא תעלה כדי להביא לעליות שערים באג"ח ממשלת ישראל - הבינוניות והארוכות שבהן, ובכך, לשטח את עקום התשואה, שהוא מהתלולים בעולם



עלייה אפשרית בתשואה של אג"ח ממשלת ארה"ב אל מעבר ל-3%, עלולה להקשות על בנק ישראל בהשגת המטרה לשמה הוא מתערב במסחר באיגרות חוב. כך, מעריכים היום כלכלני מיטב בהתייחס להודעת בנק ישראל בשבוע שעבר לפיה בכוונתו לרכוש כ-200 מיליון שקל ביום עם יעד של בין 15 מיליארד שקל ל-20 מיליארד שקל בתוך כמה חודשים.



לדברי הכלכלנים בנק ישראל זקוק לכך, שהתשואה לפדיון של אג"ח ממשלתיות תוצרת הממשל האמריקאי לא תעלה כדי להביא לעליות שערים באג"ח ממשלת ישראל - הבינוניות והארוכות שבהן, ובכך, לשטח את עקום התשואה, שהוא מהתלולים בעולם. כיום, אג"ח ממשלת ארה"ב עם תקופה לפדיון של 10 שנים נסחרות בתשואה לפדיון של כ-2.7%. תשואת אג"ח ממשלת ישראל עם מאפיין זמן דומה, עומדת על כ-4.4%.



בבית ההשקעות מציינים כי המחזור היומי הממוצע בשוק איגרות החוב הממשלתיות, במקטע בו הבנק פועל, הינו כ-1.5 מיליארד שקל. כלומר, הרכישות היומיות של הבנק המרכזי מהוות כ-14% מכך. היקף המשקף לדברי הכלכלנים "משקל יחסי גדול בהרבה ביחס להתערבות בנק ישראל בשוק המט"ח".



יתרה מזו אומרים במיטב, "שווי השוק של איגרות החוב הממשלתיות, צמודות ובלתי צמודות, במקטע שבו מתערב הבנק הינו כ-140 מיליארד שקל. 20 מיליארד שקל - היעד של הבנק המרכזי, מהווה כ-14%. ייתכן שייחס זה ישתנה מעט כלפי מטה אם האוצר ימשיך להנפיק אג"ח לטווח ארוך, ולא קצר יותר, אבל גם אז, היחס יהיה עדיין גבוה מאוד".



המטרה המוצהרת של התערבות בנק ישראל במסחר באג"ח היא להביא לירידה בתשואה לפדיון בשוק האג"ח מתוך תקווה, שההורדות שביצע הנגיד בריבית לטווח קצר, יחלחלו לריבית לטווח ארוך ויוזילו את עלות האשראי הבנקאי לסקטור העסקי, ובמידה מסוימת גם למשקי הבית.



במיטב מציינים מטרה עקיפה וקשורה בכך והיא "להביא למהלך דומה בשוק איגרות החוב הקונצרניות, ששוק האג"ח הממשלתיות משמש לו כבנצ'-מארק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully