וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל: דו"חות הרבעון הרביעי של כי"ל חושפים את עומק המשבר בו נתונה תעשיית הדשנים העולמית

TheMarker

31.3.2009 / 17:42

בבית ההשקעות מאמינים כי בכי"ל התכווץ האפסייד ויורדים להמלצת 'תשואת שוק', עם מחיר יעד של 9.9 דולר למניה



דו"חות הרבעון הרביעי של כי"ל חושפים את עומק המשבר בו נתונה תעשיית הדשנים העולמית שסובלת מהסתלקות חסרת תקדים של הקונים מהשוק. כך. כותב היום אנליסט כלל פיננסים, אבירן רביבו, בתגובה לתוצאות כי"ל ברבעון הרביעי וכל שנת 2008 שפורסמו השבוע.



במחירה הנוכחי סבור רביבו כי "לאחר שמתחילת השנה ייצרה כי"ל תשואה עודפת של קרוב ל-25% על מדד המעו"ף, עליה אחראית גם התחזקות הדולר, אין בדיסקאונט הנוכחי לפצות על הסיכונים בטווח הקצר. בבית ההשקעות מאמינים כי בכי"ל התכווץ האפסייד ויורדים להמלצת 'תשואת שוק', עם מחיר יעד של 9.9 דולר למניה.



בהתייחס שוק הדשנים סבור רביבו כי, הוא נמצא "בעיצומו של תהליך רציונליזציה ארוך וכואב, כאשר סקטור החקלאות הגלובאלי מתאים את עצמו בהדרגה למציאות הכלכלית הנוכחית, ושוק הדשנים מצוי בליבו של התהליך. בועת הסחורות הפיננסית של 2008 הוציאה משיווי משקל את השחקנים בשוק, וכעת אנו חוזים בחזרה לקרקע. הפוספט והחנקן כבר ירדו לרמות שיווי משקל כלכלי, האשלג עדיין בדרך לשם".



בבית ההשקעות לא מוצאים ביסוס לאופטימיות של חברות האשלג הטוענות בתוקף כי המחצית השנייה של 2009 תתאפיין בשעטה של הלקוחות חזרה למפיצי האשלג, משל היינו בשוק הסחורות העולה של 2008. לדברי רביבו "אופטימיות זו לא תואמת את הרוח הנושבת מכיוונם של החקלאים, שדומה כי הם מתכוננים לחיתוך של עשרות אחוזים בשימוש בדשנים בכלל, ובאשלג בפרט".



לגבי החוזה למכירת אשלג לסין המשמש רף מחירים לכלל הענף עם סין מעריכים בבית ההשקעות כי, אם בתנאי השוק הנוכחיים היו מוכנים הסינים לשלם את מחירי אשתקד – החוזה כבר היה נחתם. כמו כן סבורים האנליסטיםשל כלל כי, מחיר סלע הפוספט ימשיך להילחץ מטה עם פיתוח מכרות חדשים בעולם, כאשר הלחץ על מחירי הסלע יכניס חזרה לשוק שחקנים נוספים ויגביל פוטנציאל עליית המחירים.



למרות הירידה ברווחיות והאופק הסבוך הממתין לכי"ל סבור רביבו כי, כי"ל מפגינה איתנות פיננסית בולטת לטובה והחברה נכנסת עם איתנות פיננסית גבוהה ל-2009 שתסייע לה לצלוח גם תקופה חולשה ארוכה בשווקים הריאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully