וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בעיתונות המודפסת בארה"ב: מו"לית חמישית פשטה רגל תוך 4 חודשים

נמרוד הלפרן

31.3.2009 / 17:47

סאן-טיימס, המוציאה לאור קרוב ל-60 עיתונים בהם "שיקגו סאן טיימס", הודיעה על פשיטת רגל



מו"לית העיתונות האמריקאית סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים, הגישה היום בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11), על רקע הנפילה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת והמשבר הכלכלי בארה"ב.



סאן-טיימס היא מו"לית העיתונות החמישית בארה"ב המודיעה על פשיטת רגל מאז חודש דצמבר, והמו"לית השנייה הפושטת רגל בעיר שיקגו.

סאן-טיימס הודיעה כי החלטתה להיכנס להליכי פשיטת רגל נועדה לאפשר לחברה לארגן מחדש את פעילותה, וכי תמשיך להוציא את עיתוניה ולהפעיל את אתרי האינטרנט שלהם. החברה הוסיפה כי עומדים לרשותה המשאבים הכספיים הנדרשים לתפעול השוטף את עיתוניה. כמו כן, ציינה סאן-טיימס כי שכרה את שירותי הייעוץ הפיננסי של בנק רוטשילד כדי לבחון אפשרות למכירת נכסים, צמצום הוצאות וייצוב פעילותה.



"אנו בטוחים כי הגשת הבקשה להגנה מפני הנושים ובחינת אפשרויות למכירות נכסים או השקעות חדשות בחברה, מספק עבורנו את הסיכוי הטוב ביותר להגן את נכסי המדיה שלנו בטווח הארוך"" אמר המנכ"ל הזמני של סאן-טיימס, ג'רמי הלברייך.



בחודשים האחרונים הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב, אשר הכנסותיה מפרסום נפלו בשנה שעברה ב-25% לפי נתוני ברקליס קפיטל. טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה על פשיטת רגל בחודש דצמבר. מאז, הודיעו שלוש מו"ליות נוספות על פשיטת רגל, בהן פילדלפיה ניוזפייפרס, המוציאה לאור את העיתונים "פילדלפיה אינקווייר" ו"דיילי ניוז", והמו"לית ג'ורנל רג'יסטר. כמו כן, נסגר העיתון "רוקי מאונטן ניוז".



מוקדם יותר החודש הפסיקה מו"לית העיתונות האמריקאית הרסט לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת. חודש קודם לכן, הודיעה הרסט, שבבעלותה 16 עיתונים יומיים ו-49 שבועונים, כי ייתכן שתיאלץ לסגור או למכור עיתון אחר שלה, "סן פרנסיסקו כרוניקל" - העיתון הגדול בסן פרנסיסקו, עם תפוצה יומית של כמעט 340 אלף עותקים. זאת, לאחר שהעיתון הפסיד יותר מ-50 מיליון דולר בשנה שעברה.



בחודש ינואר, הודיעה גאנט, מו"לית העיתונות הגדולה בארה"ב, כי תיאלץ לסגור את העיתון "טוסון סיטיזן" במידה שלא תמצא לו קונה. בשבוע שעבר הודיעו מו"ליות העיתונים ניו יורק טיימס ו-ואשינגטון פוסט על קיצוצים נוספים בכוח העבודה, בעקבות נפילה חדה בהכנסותיהן מפרסום מודעות.



החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב, אשר סובלת מנפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ומהשלכותיו של המשבר הכלכלי, גררה גם מספר הצעות לתמיכה במגזר. כך למשל, מוקדם יותר החודש, הגיש הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully