וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקניון רמת אביב רוצים את H&M וגאפ; כנראה ע"ח המשביר לצרכן

רז סמולסקי

31.3.2009 / 18:17

המגבלה של הרשתות היא חנויות גדולות: גאפ מחפשת 650 מ"ר ול-H&M יש דרישה ל-1,500 מ"ר



כשברקע מתנהלת המכירה של קניון רמת אביב לעופר נכסים, משחררים בכירים באפריקה ישראל הצהרה כי הנהלת קניון רמת אביב מנהלת מגעים עם זכייני הרשתות H&M וגאפ בארץ, ככל הנראה על חשבון המשביר לצרכן.



שתי הרשתות הבינלאומיות בוחנות בימים אלו מיקומים אופציונאליים לחנויות שלהן בארץ. עד כה גאפ היתה הראשונה לסגור חוזה עם קניון ממילא בירושלים והחנות תיפתח באוגוסט השנה. בעלי הנכסים, מצידם, מחזרים אחרי השתיים, שכן מדובר במותגים ייחודיים שלא נמצאים עדיין בשוק הישראלי ויהוו מוקד עלייה לרגל עבור הקהל הישראלי.



המגבלה של שתי הרשתות היא חנויות בשטחים גדולים. גאפ מחפשת כ-650 מ"ר ול-H&M יש דרישה גדולה יותר של כ-1,500 מ"ר. אחד הדיירים שמחזיק בשטח כזה בקניון רמת אביב הוא המשביר לצרכן, אך לו חוזה שכירות שמסתיים רק בעוד כשנתיים וחצי - בסוף נובמבר 2011 - וספק אם H&M תמתין עד אז כדי לפתוח חנות ראשונה.



מהמשביר לצרכן נמסר בתגובה: "אנחנו מעריכים ומוקירים את פועלה של צבייה לבייב בשוק הקניונים בישראל". דובר חברת גאפ ביקש שלא להתייחס לידיעה.



משמאות שערך משרד השמאות גרינברג אולפינר עולה כי בשנת 2008 חלה עלייה של 14% בהכנסות מדמי השכירות בקניון, לעומת ירידה בהכנסות מדמי הפדיון בשיעור של 40%. בקניונים מקובל לשלם דמי שכירות או אחוז מסוים מהפדיון של החנות – הגבוה מבין השניים. הנתונים, שמראים על ירידה בהכנסות בפדיון, מלמדים על כך שרוב החנויות משלמות את דמי השכירות הגבוהים מדמי הפידיון.



נתון מעניין נוסף שעולה מהשמאות, המסתמכת על מידע פיננסי שמועבר אליה מהחברה, הוא הגידול בהכנסות הקניון. בשנת 2008 גדלו ההכנסות מדמי שכירות ופדיונות ב-8%, אולם ב-2007 ההכנסות צמחו בכמעט 10% לעומת ההכנסות ב-2006. המשמעות היא שהצמיחה ממשיכה, אך בשיעורים נמוכים יותר. הנתון הזה מפתיע בעיקר בשל העובדה שבסעיף ההכנסות של 2008 היה אמור לבוא לידי ביטוי המהלך השיווקי של הוצאת בתי הקולנוע והכנסת שלוש חנויות חדשות, ביניהן חנות אפל הראשונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully