וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבור את הקירות, לא את החסכונות

שירלי צדוק

31.3.2009 / 20:14

אין כמו פסח כדי לתת "מתיחת פנים" לבית - ויש דרך לעשות זאת גם בזמן משבר כלכלי, במינימום הוצאות. המדריך המלא

חג הפסח מעבר לפינה, ואין הזדמנות טובה מזו לוודא שכשהאורחים השנה ישאלו "מה נשתנה?" הם יוכלו להסתכל מסביב ולענות בעצמם. גם בתקופת משבר כלכלי כשהחגורה מתהדקת, מסתבר שיש יותר מדרך אחת לשפר ולשפץ, בלי לצאת מהכלים ומהתקציב. פעמונים, הארגון לשיקום-כלכלי ו-וואלה! עסקים גאות להגיש את המדריך המלא.

מצבע ועד טפטים

1. מקמו את הרהיטים בהתאם לחלל החדר - הנטייה הרווחת הינה להעמיס ריהוט על חלל החדר ולהציבו באמצע החדר - בעוד שדווקא הצמדה של הרהיטים לקירות תיצור חלל במרכז החדר שייתן אשליה גדולה יותר.

2. תכננו את צביעת החדרים מראש - זאת על מנת להבליט או לטשטש את חלל החדר. לפני תהליך השיפוץ, מומלץ לבחון את חלל החדר ולאתר מהם המקומות "החשוכים": בדרך כלל אלה הפינות אשר אליהן לא מגיעות קרני השמש או שהן "מחוץ" למעגל התאורה, פינות אלו יש לצבוע בצבעים בהירים ובכך להבליט את הפינות - הצבע הבהיר בפינות יצור אשליה של גודל. מנגד, כשיש רהיט דומננטי ואנו מעוניינים להבליט את נוכחותו בחדר כגון שולחן אוכל מאסיבי או סלון, יש לצבוע את הקיר בצבע כהה.

3. הכי יעיל: טאפט - הדבקת טאפטים זולה יותר ומלכלכת הרבה פחות. במידה והתקציב החודשי לא מאפשר לכם לצבוע את הבית, לשפץ או להרוס קירות מומלץ להשתמש בטאפטים. היום "אופנת הטאפטים" התפתחה והשתנתה לכיוונים שונים: ניתן למצא טאפטים בחנויות בצורות שונות ובצבעים שונים. פיתרון זה הינו זול יותר ומלכלך הרבה פחות. רגע לפני הקנייה מומלץ לעשות סקר שווקים בין החנויות למציאת הטאפט הזול ביותר.

שיפוץ רהיטים קיימים - גם זול, גם אופנתי

4. קנו חפצי נוי זולים - במקום לקנות מזנון חדש או סלון שלם, בהשקעה כספית רבה ובסכומים גבוהים, ניתן לקנות או ליצור חפצי נוי אשר ישנו את פניי הבית. החפצים יכולים להיות כדים, תמונות, מדפים לנוי ועליהם עציץ, מתלים, כריות, מצעים תואמים וכד'. לעיתים ניתן לקנות או להכין וילונות אשר משפיעים מאוד על היכולת "לשדרג" את המראה הכולל של הבית.

5. תאורה יוצרת אווירה - התאורה יכולה להשפיע על אווירת כלל הבית. לכן, כלל לא מומלץ להשתמש במנורה אשר נותנת אור לבן כגון הפלורוסנט הסטנדרטי. החלפת נורות מאור לבן לאור רך וצהוב תעניק לבית אווירה שונה, ותסייע גם בחיסכון בחשמל. לחדרי הילדים ניתן להשתמש במנורות ציבעוניות, וכך הילדים יהנו משינוים תקופתיים כל חצי שנה בחדרם בעלות מינימאלית.

6. גם הארון בשיפוצים - אין צורך לקנות ארון חדש כאשר אפשר גם לרענן את הארון הישן. קניית ארון חדש הינה הוצאה כספית גדולה ולכן מומלץ לקלף את הפורמייקה מדלתות הארון היישן ולהדביק טאפט אשר מתאים לחדר. כיום יש מגוון רחב של טאפטים אשר מיועדים לדברים שונים בבית - במידה ויש יותר זמן (וכמובן כוח) ניתן לשייף את הארון ולצבוע בצבע עץ. לארונות הילדים ניתן לעשות קולאז' ולצייר על פיו, או לחילופין לקנות דוגמאות ולצייר על גבי הארון.

הטאצ' הסופי: סדר וניקיון!

7. גם המקלחת יכולה להתחדש - האמבטיה יכולה להיות "רק מקלחת", או שבעזרת מדבקות דמוי-קרמיקה, סבונים, נרות, וילון צבעוני, קישוטים על האמבטיה עצמה או על החלון - כל אלה יכולים לשנות את פני חדר המקלחת ולהעניק תחושה של כיף ורעננות עיצובית.

8. הטאצ' הסופי: סדר וניקיון - ארגון וסידור הבית מעניק תחושה של יופי, ניקיון וסדר. כשהבית מסודר ומאורגן ניתן לראות את הפרטים בתוך חלל החדר. חדר מסודר ללא פריטים "זרוקים" בו תאפשר לעין להתמקד בחלקים החדשים, המעניינים, הצבעוניים והמיוחדים שבבית: כד הפרחים, התמונה, המפה וכו'.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

הכותבת היא שירלי צדוק, מעצבת ואדריכלית פנים - מתנדבת בארגון "פעמונים" לשיקום כלכלי, שהוקם לפני עשר שנים ומעניק סיוע, ייעוץ וליווי בהתנדבות לאלפי משפחות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully