וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית החודש: עובדי מפעל בצרפת תפסו מנהלים כבני ערובה עקב תוכניות פיטורים

נמרוד הלפרן

31.3.2009 / 20:34

4 מנהלים של חברת קטרפילר מוחזקים; אלפי מפגינים הסתערו על מרכז כנסים בו נאם הנשיא סרקוזי



מאות עובדים צרפתים במפעל של ענקית המיכון הכבד האמריקאית קטרפילר (סימול CAT) בעיר גרנובל בצרפת, תפסו היום ארבעה מנהלים של המפעל כבני ערובה במחאה על תוכנית לפטר כשליש מעובדיו. זו הפעם השלישי החודש שעובדים בצרפת לקחו מנהלים כבני ערובה לאחר שהנהלות חברות סירבו לנהל משא ומתן לגבי קיצוצים מתוכננים בכוח העבודה. בשני המקרים הקודמים, שיחררו העובדים את המנהלים ללא פגע.



עובדי המפעל זועמים על כוונת קטרפילר לפטר 733 מתוך 2,700 עובדי המפעל, וסירוב ההנהלה לנהל משא ומתן עם עובדים לגבי הקיצוצים המתוכננים. כ-500 עובדים מפגינים מחוץ למפעל, והמשטרה נמצאת במקום אם כי טרם התערבה במתרחש.



נציגי העובדים דורשים מההנהלה להעניק פיצויי פיטורים של 30 אלף יורו (39 אלף דולר) לכל עובד, ואילו הנהלת החברה מוכנה לשלם רק 10,000 יורו לכל עובד. "אנחנו מחזיקים אותם בלשכת המנכ"ל, והם קצת המומים", אמר נציג איגוד העובדים, בנואה ניקולא, לסוכנות הידיעות AFP. "אנחנו מתכננים לשחרר אותם בהמשך", הוסיף ניקולא אשר העריך כי הסכם בין העובדים להנהלה הוא בר השגה.



קטרפילר הודיעה בחודש ינואר על כוונתה לפטר 22 אלף עובדים - סבב הקיצוצים הנרחב ביותר של החברה מאז שנות ה-80' - על רקע ניסיונותיה להתמודד עם נפילה חדה בביקוש למיכון מתוצרתה במגזרי הבנייה והכרייה. 5,000 מהמשרות שיקוצצו הן מחוץ לארה"ב, בהן 733 המשרות במפעל בצרפת. הצניחה בביקוש למיכון של קטרפילר באה בעקבות נפילה חדה במחירי הסחורות והנפט, אשר גרמה לחברות כרייה ונפט רבות לשקול מחדש תוכניות להשקעה בציוד חדש.



בשבוע שעבר, עובדים בצרפת של ענקית התעשייה האמריקאית 3M תפסו מנהל של החברה בתור בן ערובה למשך יומיים בעקבות מחלוקת סביב תנאי הפיטורים של עובדים במפעל. מוקדם יותר החודש, החזיקו עובדים בראש חטיבת סוני היפאנית בצרפת כבן ערובה למשך יממה, והסכימו לשחרר אותו לאחר שהסכים לחדש את המגעים על הפיצויים לעובדי מפעל של החברה בצרפת שנסגר.



בחודשיים האחרונים הכריזו האיגודים המקצועיים בצרפת על שתי שביתות ארציות, במחאה על האופן שבו הממשלה מתמודדת עם המשבר הכלכלי. מוקם יותר היום ניסו אלפי מפגינים בעיר שטלרו במרכז צרפת להגיע למרכז כנסים בו התקיים פאנל על המשבר הכלכלי בו השתתף נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. כוחות משטרה שהיו במקום נאלצו לירות גז מדמיע על המפגינים כדי למנוע מהם להגיע למרכז הכנסים, ובתגובה השליכו המפגינים ביצים על השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully