וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את דירוג האשראי של יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט לדרגת זבל

נמרוד הלפרן

31.3.2009 / 20:53

הורדת הדירוג באה יום לאחר שפיאט הגיעה להסכם ראשוני עם קרייזלר לשותפות גלובלית



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה היום את דירוג האשראי לטווח ארוך של פיאט, יצרנית המכוניות הגדולה באיטליה, מדרגת BBB מינוס לדרגת BB פלוס - או דרגת זבל. הורדת הדירוג באה יום אחד בלבד לאחר שפיאט הגיעה להסכם ראשוני לשותפות גלובלית עם יצרנית המכוניות האמריקאית קרייזלר ובעלת השליטה בחברה - קרן ההשקעות הפרטית סרברוס, לשעבר מבעלי בנק לאומי.



ההסכם הראשוני, שעליו הודיעו החברות אתמול, הושג בסיוע משרד האוצר האמריקאי והוא עשוי לאפשר לקרייזלר לפרוע את ההלוואות שקיבלה מהממשל האמריקאי ולסייע לחברה להימנע מפיטורים נוספים בארה"ב. ההסכם צפוי להפוך את פיאט לבעלת השליטה בקרייזלר.



"קרייזלר עדיין עומדת בפני מכשולים משמעותיים והיא מחויבת לפעול תוך שיתוף פעולה הדוק עם פיאט ומשרד האוצר האמריקאי", נכתב בהודעה שפירסמה קרייזלר. השגת ההסכם עשויה להגדיל את הסיכויים לכך שהממשל האמריקאי יסכים להעמיד לרשות קרייזלר הלוואות ממשלתיות נוספות בסך 6 מיליארד דולר.



מוקדם יותר אתמול אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי הממשל האמריקאי לא יאפשר לתעשיית הרכב בארה"ב להיעלם, וכי העניק ארכה נוספת ליצרניות המכוניות ג'נרל מוטורס וקרייזלר, להגיש לממשל תוכניות ארגון מחדש אשר יספקו את הממשל.



אובמה הוסיף כי פשיטת רגל עשויה לשמש לארגון מחדש של שתי החברות, וציין כי מצבה של קרייזלר קשה יותר מזה של GM, אשר לגביה הביע ביטחון כי תשוב ותתאושש. הנשיא האמריקאי אמר עוד כי תוכניות ארגון מחדש שהגישו GM וקרייזלר לממשל אינן מספקות, וקרא לקרייזלר להסכים להירכש על ידי יצרנית הרכב האיטלקית פיאט.



"המצב של קרייזלר יותר מאתגר מזה של GM", אמר אובמה בנאום אתמול. "לאחר בדיקה מדוקדקת הגענו למסקנה כי קרייזלר זקוקה לשותפה כדי להמשיך לפעול. באחרונה חיפשה קרייזלר ומצאה שותפה אפשרית - יצרנית הרכב פיאט", הוסיף. "הגענו להסכם אשר יבטיח כי קרייזלר תפרע את כל חובותיה לממשל לפני שפיאט תורשה לקבל נתח שליטה בקרייזלר".



"לכן הענקנו לקרייזלר ופיאט ארכה של 30 ימים להתגבר על המכשולים להשגת הסכם סופי - ונספק לקרייזלר את ההון הנדרש להמשיך לפעול למשך תקופה זו. אם שתי החברות יגיעו להסכם, נשקול להעמיד לרשות קרייזלר הלוואות נוספות בסך 6 מיליארד דולר כדי לתמוך בתוכנית. אבל אם לא יושג הסכם, ובמקרה שלא ימצאו שותפות אחרות, לא נוכל להצדיק השקעות כספים נוספים של משלמי המסים בקרייזלר", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully