וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות: נאסד"ק הוסיף 1.5%

ניר צליק

1.4.2009 / 23:14

נתוני מקרו טובים מהצפוי דחפו את המדדים המובילים למעלה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-2%, ו-S&P 500 התחזק ב-1.7%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע ירידה קטנה מהצפוי בהוצאות על הבנייה וקריאה טובה מהצפוי במדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של מכון ISM.

דאו ג’ונס הוסיף 2% ל-7762 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.5% ל-1552 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-1.7% ל-811 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.027% ל-2.658%.

ביל גרוס, מנהל פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם - העריך כי הכלכלה הגלובלית צפויה לשוב בצורה חדה לעולם של רגולציה ודה-גלובליזציה, וכי הכלכלה העולמית צפויה להתרחק משמעותית ממודל השוק החופשי ששלט במדינות הקפיטליסטיות במהלך 25 השנים האחרונות. "האמונה כי תמריצים בלתי מוגבלים ונטולי רגולציה מייצרים עליות אין סופיות, וכמעט תמיד מרככים את ההפסדים בירידות, הולכת ומתפוגגת", כתב גרוס במכתבו החודשי למשקיעים.

בגזרת המקרו, המגזר הפרטי בארה"ב קיצץ 742 אלף משרות בחודש מארס. כך דיווחה היום חברת ההשמה ADP. חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס דיווחה במקביל כי מספר הודעות הפיטורים בארה"ב עלה בחודש מארס השנה ב-181% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אך היה נמוך מחודש פברואר.

בדו"ח נפרד, דיווחה היום צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס כי ברבעון הראשון של 2009 הסתכם מספר הודעות הפיטורים ב-578,510. מדובר בשיא רבעוני של 7 שנים - כמעט פי שלושה מהרבעון המקביל ב-2008, אז הודיעו חברות גדולות על פיטורי 200,656 עובדים. דו"ח צ'לנג'ר מתבסס על הכרזות הפיטורים של חברות גדולות, סוכנויות ממשלתיות וארגונים ללא מטרות רווח במארס. הדו"ח משקף לרוב רק חלק קטן ממספר העובדים שאיבדו בכל חודש נתון את משרותיהם.

עם זאת, מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של מכון ISM לחודש מארס הראה נתונים טובים מהצפוי ושלח את וול סטריט לעליות. הקריאה לחודש מארס היתה 36.3 נקודות כאשר אנליסטים ציפו לקריאה של 36 נקודות ואילו בחודש פברואר היתה הקריאה 35.8. המשמעות היא כי המגזר התכווץ פחות מהצפוי. בנוסף, ההוצאות על הבנייה ירדו בחודש פברואר ב-0.9% כאשר ציפיות השוק היו לירידה חדה יותר, של 1.5%.

מנהיגי העולם מתכנסים בלונדון כדי לדון בדרכים לפתרון המשבר הפיננסי העולמי הגרוע מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. המנהיגים ייפגשו תחת אבטחה כבדה מחשש לרמות חסרות תקדים של מחאה. אלפי מפגינים מתקבצים במרכז לונדון במחאה מול פסגת מנהיגי ה-G-20, הכלכלות הגדולות בעולם. כמה מהמפגינים מנסים לפרוץ לבנק המרכזי של בריטניה, ביום שכונה על ידי המפגינים "יום הכזבים הכלכלי".

בענף הרכב, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאמין שפשיטת רגל מהירה המלווה במשא ומתן היא האפשרות הטובה ביותר עבור ג’נרל מוטורס (GM), על מנת לארגן את עצמה מחדש ולהפוך שוב ליצרנית מכוניות תחרותית - כך אמרו מקורות המקורבים לנשיא. בנוסף אמר אובמה לפי המקורות כי הוא מוכן לתת לקרייזלר לפשוט את הרגל ולהימכר בחתיכות, אם יצרנית המכוניות לא תצליח להגיע להסכם שיתוף פעולה עם היצרנית האיטלקית פיאט.

משקיעים פעילים בענקית הביטוח האמריקאי AIG מתכננים למנוע את בחירתו מחדש של הדירקטור ג'יימס אור, יו"ר ועדת השכר של החברה. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". העיתון פירסם קטעים ממכתב אותו שלחו המשקיעים לנאמנים מטעם ממשל ארה"ב האחראים על AIG. הכותבים, המייצגים איגודים גדולים וקרנות פנסיה ציבוריות, כתבו לנאמנים ודחקו בהם להדיח את אור ממשרתו. הכותבים טענו כי אור נכשל בתפקידו לאחר שלא פיקח אל מתן הבונוסים בשווי 165 מיליון דולר.

עוד בענף הבנקאות והפיננסים: המנכ"ל החדש של הבנק השווייצי UBS הביא קולגה שלו לשעבר מהבנק המתחרה קרדיט סוויס כדי לפקח על הארגון מחדש, הורדת העלויות והעלאת הרווחים. אוסוולד גרובל, אשר גויס בפברואר על ידי UBS לנסות ולהשיב את הבנק בחזרה למסלול, מינה את אולריך קוארנר לסמנכ"ל תפעולי. קרונר יפקח על חטיבות כמו ניהול משאבי אנוש, רכישות, נדל"ן וניהול מוסדות החברה. את כל החטיבות הללו יאחד קרונר לחטיבה אחת. גרובל הוא גימלאי של בנק קרדיט סוויס.

במניות הישראליות, סרגון תספק פיתרונות אלחוטיים מתקדמים בשווי של 6 מיליון דולר לספקית תקשורת מובילה בצפון אמריקה. במסגרת העסקה יותקנו מערכות ה-IP-FibeAir וישולבו עם משדרי הרדיו רבי-העוצמה של סרגון בכדי לתמוך בהתרחבות הגיאוגרפית ובהרחבת קיבולת הרשת של ספקית התקשורת. היקף ההזמנות הראשוניות הוא למעלה מ-6 מיליון דולר, כאשר 5 מליון דולר כבר מוכרים כהכנסה. רק לפני יומיים הודיעה סרגון כי היא צופה הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון הראשון של 2009.

טבע, יצרנית התרופות הגנריות, קיבלה אישור מה-FDA לשיווק גירסה גנרית של גלולת היאז של חברת באייר. כחברה הראשונה שתקפה את הפטנט של באייר, תזכה טבע לבלעדיות של כחצי שנה בשיווק התרופה. המכירות השנתיות של יאז בשנה שהסתיימה ב-30 בדצמבר עמדו על 616 מיליון דולר.

ב-2008 חתמה באר שנרכשה על ידי טבע על הסכם אספקה ורישוי עם באייר. תחת ההסכם, טבע תוכל לשווק גירסה גנרית של יאז ב-1 ביולי 2011 או מוקדם יותר תחת תנאים מסויימים. יאז היא גלולה למניעת הריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully