וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכללית ממשיכה בקיצוצים

רוני לינדר-גנץ

2.4.2009 / 8:15

בהמשך לפיטורים שעליהם הכריזה, מתככנים בכללית קיצוץ של 40% בתקציב הפרסום וקיצוץ של 50% בתקציב הנסיעות לחו"ל

שירותי בריאות כללית ממשיכה לקצץ בעקבות המשבר הכלכלי אליו נקלעה. ל-TheMarker נודע, כי הקופה החליטה על שורה של קיצוצים תקציביים נוספים בהיקף של כ-30 מיליון שקל. זאת בנוסף לקיצוצים שהוכרזו בשבוע שעבר, הכוללים פיטורי 1,000 עובדים, בהם 130 עובדי הנהלה.

הקיצוצים שהנהלת הקופה החליטה לבצע באופן מיידי הם: קיצוץ של 25% בייעוץ המשפטי והייעוץ החיצוני בכלל (10 מיליון שקל), קיצוץ של 50% בתקציב הנסיעות לחו"ל של ההנהלה ושל הרופאים (5.5 מתוך 11 מיליון שקל); קיצוץ של כ-5% בתקציב המחשוב (10 מתוך 190 מיליון שקל), קיצוץ של 40% מתקציב הפרסום (6 מתוך 15 מיליון שקל) וכן ביטול כנס האיכות השנתי שמתקיים זה כעשור ומיועד למנהלים רפואיים, רופאים ואחיות בקופה.

הקיצוצים, שמופנים בעיקר להוצאות הנהלה, מהווים איתות כפול - הן לעובדים שנמצאים כעת במשא ומתן על פיטוריהם מול ההנהלה, והן לאוצר. המסר של הנהלת הכללית הוא שהקופה מקצצת בכל מקום אפשרי, ולפיכך זכאית לשיתוף פעולה מצד העובדים והאוצר.

לפני כשבוע פורסם כי מנכ"ל הכללית אלי דפס הורה למנהלי המחוזות ובתי החולים של הקופה להעביר לו לאחר חג הפסח רשימה שמית של עובדים זמניים המועמדים לפיטורים, בהיקף של כ-1,000 מעובדי הקופה. במקביל פורסמה ב-TheMarker תוכנית ההבראה של הכללית, הכוללת בין השאר פיטורים של כ-130 עובדי מטה והנהלה ועצירה של פתיחת מרפאות ומכונים ושל רכישת מכשור חדש בבתי החולים של הקופה.

תוכנית ההבראה פורסמה על רקע הגירעון העמוק אליו נקלעה הכללית ב-2009 - קרוב ל-800 מיליון שקל - בעקבות הסכמי השכר עם הרופאים והאחיות והעלאת מחיר יום אשפוז. בעקבות הפרסום הכריזו העובדים על שביתת אזהרה למשך 24 שעות, ובהתערבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נכנסו למשא ומתן מואץ עם הנהלת הקופה.

בתגובה נמסר מהכללית: "הקופה בודקת כל הזמן עוד ועוד תוכניות קיצוץ והתייעלות מבלי לפגוע כהוא זה באיכות השירות והטיפול למבוטחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully