וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות החרימו למיידוף את האחוזה והיאכטות

אשר שכטר

2.4.2009 / 12:07

שווי האחוזה של הפושע הכלכלי בפאלם ביץ': 9.3 מיליון ד'. בין הנכסים הנוספים שמיידוף צפוי לאבד: דירת הפנטהאוז במנהטן וטירה בצרפת

הרשויות הפדרליות בארה"ב החרימו אתמול את אחוזתו של ברנרד מיידוף בפאלם ביץ', את היאכטה המפוארת שלו וסירה נוספת שהיתה בבעלותו. זאת, כחלק ממאמצי הממשלה לאתר את נכסיו של יו"ר נאסד"ק לשעבר ולהשתמש בהם כדי להחזיר חלק מכספי המשקיעים שהונה. האחוזה נרכשה בשנת 1994 תחת שמה של רעייתו רות, תמורת 3.8 מיליון דולר.

בארי גולדן, משירות המרשלים של ארה"ב, אמר ,כי מרשלים הגיעו אתמול לאחוזתו המפוארת של מיידוף בפאלם ביץ' המשתרעת על פני 813 מ"ר, ושכוללת חמישה חדרי שינה. שווי האחוזה מוערך כיום ב-9.3 מיליון דולר. על פי גולדן, המרשלים החליפו את המנעולים ותיעדו את כל הנכסים שבבית.

גולדן הוסיף, כי השוטרים צילמו את כל הפריטים בבית, הפעילו את האזעקה, והציבו שלט המזהיר מפני הסגת גבול. כאשר המרשלים הגיעו לאחוזתו של מיידוף לא היה איש במקום, מסר גולדן. "ברגע שהשופט חתם על הצו, המקום הזה הפסיק להיות ביתו של ברני מיידוף", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול, הרשויות החרימו את היאכטה המפוארת של מיידוף באורך 17 מטרים, וסירה נוספת באורך 7 מטרים שעגנו בפלורידה. היאכטה הקלאסית משנת 1969 שווה 2.2 מיליון דולר. "מיידוף השקיע הרבה כסף בתחזוקה של היאכטה הזאת. היא שמורה במצב מצוין, נקייה ביותר ונראית כאילו מישהו קירצף אותה ביסודיות מדי יום", אמר גולדן.

מיידוף בן ה-70 מוחזק כעת בבית כלא במנהטן, לאחר שהודה החודש ב-11 סעיפי אישום, בהם הונאת ניירות ערך, הונאה באמצעים אלקטרוניים והלבנת כספים. גזר דינו בהונאת הפונזי, בסך מוערך של 50 מיליארד דולר, צפוי להינתן ב-16 ביוני והוא צפוי לעונש של עד 150 שנות מאסר.

התביעה בארה"ב החלה בשבועות האחרונים להחרים את נכסיו האישיים של מיידוף ולהקפיא את נכסיהם של חלק מבני משפחתו. עד כה הגישו 6,700 משקיעים בחברה של מיידוף תביעות להחזרת הכסף שאיבדו בעקבות ההונאה, ואלפי קורבנות נוספים צפויים לפנות לרגולטורים בחודשים הקרובים. עד כה איתר אירווינג פיקארד, כונס הנכסים שמונה על ידי תאגיד ההגנה על משקיעים בני"ע בארה"ב (SIPC), נכסים בסך מיליארד דולר שהיו ברשותו של מיידוף נכון לסוף השנה שעברה.

בין הנכסים הנוספים, שעליהם צפויים בני הזוג מיידוף לאבד נמצאת דירת הפנטהאוז היוקרתית במנהטן ששווייה כ-7 מיליון דולר, טירה בצרפת ששווייה מוערך ב-1.6 מיליון דולר ובית מפואר בשווי של כ-3 מיליון דולר בלונג איילנד. כמו כן, הרשויות מעוניינות להפקיע גם את הרהיטים של בני הזוג ומכוניות היוקרה שלהם, אשר שוויים מוערך ב-10 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully