וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיל בלי תרגיל - המדריך לטיסות בדקה ה-99

עו"ד עמית חלמיש

4.4.2009 / 10:33

החג מגיע ואיתו שלל הדילים לכל פינה בעולם, רגע לפני הדיוטי - הנה כמה דברים שחובה לבדוק לפני שאורזים מזוודות

ימי החופש והצורך להתרענן עושים את שלהם, ומאות אלפים צפויים לנצל את חג הפסח לחופשה. המשבר הכלכלי הופך בימים אלה את הדילים המוזלים לחו"ל לאלטרנטיבה מועדפת - אבל לא נטולת בעיות ומלכודות. לקראת חג הפסח, ארגון "פעמונים" לשיקום כלכלי ו-וואלה! עסקים מגישות את המדריך המלא לטסים ברגע האחרון. לגזור, לשמור ולארוז במזוודה

קחו טווח ביטחון, בקשו הסכם בכתב

1. וודאו מרווחי הביטחון בטיסות שכר - ידוע שטיסות שכר אינן מחוייבות ללוח זמנים קשיח והן לעיתים קרובות יוצאות באיחור של מספר שעות. כדאי להיערך לאפשרות של איחורים, ולוודא שישנם מרווחי זמן מספיקים בין הטיסות למי שנדרש למספר טיסות.

2. שמרו העתק ההסכם בכתב – דרשו לקבל מסוכן הנסיעות הסכם המפרט את תנאי עסקת הנופש וכל פרטי ההתקשרות בכתב. ניתן להסתפק בהסכם שיועבר באמצעות הדואר האלקטרוני אם הוא מגיע מתיבת הדואר של הסוכן. אומנם במקרים של הזמנת נופש ברגע האחרון לא תמיד קיימת חובה חוקית לשלוח לצרכן העתק מההסכם בכתב, אולם לצרכן יש את הזכות לדרוש לקבל את ההסכם, באמצעות הפקס או הדוא"ל. קבלת הסכם בכתב תאפשר לכם לוודא שמה שסוכם עם הסוכן יקויים ותאפשר לכם לתכנן טוב יותר את הטיול על כל הכרוך בו.

3. בדקו את אפשרויות השינוי בתנאי ההסכם או בטופס הזמנה - במקרים רבים הנופשים מוחתמים על טופס הזמנה ולא על הסכם. ההבדל המהותי בין השניים הוא השארת פרטים פתוחים הניתנים להשלמה ו/או לשינוי על ידי סוכן הנסיעות או גורם שלישי. לרוב הפרטים שנשארים פתוחים הינם הצורך באישור המלון המופיע בהזמנה. אם בכל זאת הסכמתם לרכוש את החבילה גם ללא ודאות לגבי המלון, דרשו לקבל לפני היציאה לחו"ל פרטים על מלונות חליפיים, רמת המחירים, דרגת התיירות בהם והתאימו זאת לציפיות שלכם מהנופש.

מביטול ועד ביטוח

4. בדקו מה כולל המחיר? – מחירי הנופש המפורסמים צריכים לכלול את כל הרכיבים הכלולים בנופש, לרבות תוספות שונות. המחיר הכולל המפורסם חייב לכלול כל עמלה, מס או כל תשלום אחר המשולם לחברה שאין לצרכן אפשרות מעשית להימנע ממנו – כולל תשלומים שיש לשלם בחו"ל. אם נגבו מכם כספים נוספים, ביכולתכם לדרוש אותם בחזרה על פי חוק.

5. מהם תנאי ביטול העיסקה? – טרם הזמנת הנופש בררו מהם התנאים לביטול העסקה על ידי הסוכן ומהם תנאי הביטול על ידיכם. סוכנויות התיירות גובות דמי ביטול בשיעורים ניכרים על ביטול נופש בסמוך למועד היציאה לנופש. אם מדובר בעיסקה מרחוק (אינטרנט, טלפון) שבוצעה בעקבות פרסום כלשהו לצרכן יש זכות לבטלה בתוך 14 יום ולא יאוחר מ- 2 ימים לפני מועד הטיסה, במקרה זה דמי הביטול עומדים על 5% או 100 ¤ - הנמוך מבין שניהם. במקרים אחרים בררו מראש מהו שיעור דמי הביטול.

6. ביטוח, על כל צרה שלא תבוא - כדאי לרכוש ביטוח נסיעה מיד עם הזמנת הנופש על מנת להגן עלינו מפני דברים בלתי צפויים אשר יכולים להפריע לנופש. ביטוח לנופש מומלץ שיכיל שלושה רכיבים מרכזיים: ביטוח מטען וכבודה לפי שווים האמיתי, ביטוח רפואי בהתאם למדינה אליה אתם יוצאים וכן ביטוח כנגד ביטול הנסיעה.

7. גלשו לאתר המלון – טרם היציאה לנופש מומלץ לבדוק את פרטי המלון המיועד. כיום באמצעות האינטרנט ניתן לברר מידע רב על המלון ודעות של נופשים אחרים על התנאים בו, השירותים, חדרי האוכל ומיקומו. חשוב לבדוק אם מדובר במלון חדש או כזה המצוי בהרצה: מלונות אלה אומנם יכולים להיות זולים משמעותית ממלונות אחרים, אבל מטבע הדברים, מועדים יותר לתקלות. מלונות רבים מציעים שירותים בסיסים הכלולים במחיר החדר ושירותים נוספים בתשלום, גם כאן יש לבדוק לפני היציאה מהם השירותים הנדרשים לנו ומהם השירותים הכלולים במסגרת חבילת הנופש. ככלל, בדומה לכל עסקה צרכנית - חשוב לא להתבייש להתמקח, שכן הסוכנים יוכלו במקרים רבים להתגמש ולהציע לכם הטבות דרך המלון במקום הנחה במחיר.

בדקו את אמינות הסוכן

8. התאימו את אופי הנופש לצרכיכם – לכל נוסע יש את הצרכים שלו: משפחה שונה ברצונותיה מזוג צעיר או מיחידים: יש שיעדיפו טיולים אתגריים, אחרים יחפצו בטיולי בטן-גב או טיולים לגיל השלישי ואחרים. החליטו מראש מהו אופי הטיול הרצוי, מיהם חברי הקבוצה והאם אתם מחוייבים להישאר עם הקבוצה או שמא תוכלו לטייל באופן עצמאי.

9. בדקו אמינות העסקה - לפני הזמנת הנופש מומלץ לברר את פרטי הסוכן ולבדוק אודותיו. ניתן בקלות ובמהירות באמצעות מנועי החיפוש באינטרנט לברר האם לסוכן יש היסטוריה של בעיות ו/או לקוחות לא מרוצים וגם להיפך, אם הסוכן נחשב כסוכן אמין ומומלץ. לא מומלץ לסמוך רק על תחושת הבטן אלא לבדוק האם עלות חבילת הנופש היא סבירה יחסית לחבילות דומות ובמקרה של מחיר נמוך במיוחד - מומלץ לשאול ולברר מדוע יש הפרשי מחירים משמעותיים.

10. ולבסוף: מיקוח - ככלל, בדומה לכל עסקה צרכנית, לא להתבייש להתמקח. עסקאות של הרגע האחרון מלמדות בדרך כלל על כך שהסוכן ו/או הסוכנות נשארו עם עודפי הזמנות שעליהם למכור בכל מחיר כמעט, לכן סוכן הנסיעות יהיה מוכן במקרים רבים להתגמש במחיר או במסגרת השירותים הנלווים (כגון פריסת הטיול למספר תשלומים ללא ריבית, שידרוג בית המלון, הטבות להזמנות עתידיות וכו'). אם תעמדו על המקח תוכלו לשפר את מצבכם במסגרת העיסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכותב, עו"ד עמית חלמיש, הוא יועץ משפטי בארגון פעמונים לשיקום כלכלי שנוסד לפני למעלה מעשר שנים ופועל לסייע למשפחות בישראל בהליך שיקום כלכלי, באמצעות למעלה מ-1000 מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully