וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות

ניר צליק

3.4.2009 / 23:30

נאום ברננקי שלח את המדדים המובילים לעליות לאחר פתיחה שלילית. נאסד"ק עלה ב-1.2%, דאו ג'ונס טיפס ב-0.5%


שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים על רקע נאומו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי. מוקדם יותר, התנהל המסחר בירידות על רקע נתוני התעסוקה.

דאו ג'ונס התחזק ב-0.5% ל-8,018 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.2% ל-1,622 נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-1% ל-843 נקודות.

"הבנק הפדרלי מרגיש מאוד לא נוח לגבי חילוצם של הבנקים הגדולים בשנה שעברה" - כך אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בוועידה של הבנק המרכזי של ארה"ב. לדבריו, האסטרטגיה של הבנק הפדרלי, המנסה להקל על הכלכלה בזמן המשבר - פועלת.

ברננקי התייחס להחלטות חסרות התקדים של הבנק הפדרלי בשנה שעבר להתערב במגזר הפיננסי ולגבות את השתלטותו של בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס על בית ההשקעות הקורס בר סטרנס, מה שפתח את הצוהר לארבעה גלגלי ההצלה שנזרקו מאוחר יותר לענקית הביטוח AIG.

בגזרת המקרו, מספר המשרות שהשיל שוק התעסוקה האמריקאי מאז תחילת המיתון עבר את ה-5 מיליון בחודש מארס. שיעור האבטלה בארה"ב עלה ל-8.5% - השיעור הגבוה זה 25 שנה - לעומת 8.1% כפי שצפו האנליסטים. מספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי ירד ב-663 אלף במארס. מספר זה היה נמוך מהתחזיות, אשר ציפו לירידה של 688 אלף משרות.

היום גם פורסם דו"ח ה-ISM למגזר הלא יצרני. פעילות מגזר השירותים בארה"ב ממשיכה להתכווץ, זה החודש השישי ברציפות. מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש מארס ל-40.8% לעומת 41.6% בחודש פברואר. זאת בניגוד לתחזיות אנליסטים שצפו כי המדד יעלה ל-42%.

המדד נקבע על פי סקר של מכון המחקר ISM בקרב יותר מ-370 מנהלי רכש במגזר השירותים בארה"ב, והוא בוחן משתנים כמו מלאי, הזמנות, מחירים ותעסוקה. עמידתו של המדד מתחת לקו 50% מצביעה על כך שפעילותן של יותר חברות במגזר השירותים הצטמצמה בחודש החולף על רקע החרפת המיתון.

הבנקים האמריקאים שקיבלו סיוע ממשלתי, בהם סיטי, גולדמן סאקס, מורגן סטנלי וג’יי פי מורגן, שוקלים לרכוש נכסים רעילים אשר יימכרו על ידי בנקים יריבים במסגרת תוכנית האוצר לעידוד המערכת הפיננסית, כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס". סיטי שוקל האם לקחת חלק בתוכנית כמוכר, כקונה או כמנהל של נכסים רעילים, אבל עדיין לא הגיע להחלטה בעניין. גולדמן סאקס ומורגן סטנלי מצידם התחייבו להגדיל השקעותיהם בנכסים הרעילים.

בגזרת הטכנולוגיה, יבמ, ענקית המחשוב האמריקאית, הורידה את הצעת הרכש עבור יצרנית החומרה והשרתים סאן מיקרוסיסטמס ל-9.55 דולר למניה, לאחר בחינה מדוקדקת של פרטי ההצעה. יבמ עשויה בקרוב לפרסם את פרטי הרכישה הגדולה ביותר שהחברה עשויה לבצע - כך אמר מקור המקורב לפרשה. בחודש שעבר הציעה יבמ לרכוש את סאן בעבר 8 מיליארד דולר - 10-11 דולר למניה, לפי "וול סטריט ג'ורנל".

עוד בענף, גוגל נמצאת במגעים לרכישת אתר המיקרובלוגינג טוויטר - כך אמרו מקורבים לחברות לאתר האינטרנט טק קראנץ'. מחיר הרכישה לא פורסם, אך האתר העריך כי מדובר במחיר גבוה בהרבה משוויה, שעומד על כ-250 מיליון דולר. טוויטר סירבה להצעת רכש מצד אתר הרשתות החברתיות פייסבוק לפני מספר חודשים. הצעת הרכש עמדה אז על 500 מיליון דולר, למרות שמחיר זה התבסס על הערכת יתר מצד פייסבוק.

טבע, ענקית התרופות הגנריות, הודיעה אמש כי היא תחל לשווק גירסה גנרית של תרופת ה-Adderall XR של שייר פרמסוטיקלס, בקפסולות במינון של 30-5 מיליגרם. התרופה משמשת לטיפול בהפרעות קשב (ADHD), ש-5%-3% מהילדים בארה"ב (2 מיליון ילדים) סובלים ממנה, ומכירותיה השנתיות ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר 2008 עמדו על 1.5 מיליארד דולר.

בין המניות הישראליות הנוספות שמעוררות עניין במסחר ניתן למנות את ספקית פתרונות ה-WiMax אלווריון, יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר, ענקית הבילינג אמדוקס וחברת תוכנות האבטחה צ’קפוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully